انواع گچبری پیش ساخته مدرن

یکی از دلایلی که امروزه افراد تصمیم گرفتند تلویزیون های خود را بر روی دیوار نصب کنند، روی کار آمدن تلویزیون های تخت ال ای دی و یا ال سی دی است.

البته کمبود فضا نیز در برخی از خانه ها موجب شده که افراد مجاب به نصب تلویزیون بر روی دیوار شوند. با این کار می توانند فضای کمتری را برای تلویزیون اشغال کنند.

نصب تلویزیون بر روی دیوار باعث شد که هم طراحان دکوراسیون داخلی و هم صاحبان خانه به دیزاین دیوار پشت تلویزیون بیشتر اهمیت دهند. علاوه بر گچبری پیش ساخته گچبری دیوار نیز وجود دارد که برای برخی از دیوارهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از این دیوارها می تواند دیوار پشت تلویزیون باشد.

یکی از دیوارهای مهم در هر مکان و در هر خانه‌ای دیوار پشت تلویزیون می باشد، که بهتر است متناسب با فضای داخلی تا حدودی از ساده بودن خارج شود. امروز طرح ها و ایده های بسیار گوناگونی برای طراحی دیوار پشت تلویزیون وجود دارد و شما می توانید علاوه بر گچبری سقف از گچبری دیوار ها استفاده کنید.

واما دقیقاً گچبری پیش ساخته چیست؟

متریال به کار رفته در دیوار پشت تلویزیون چیست؟

متریال گوناگونی برای طراحی و ساخت تی وی وال ها پیشنهاد می شود. برای این کار می توان از باکس هایی که توسط کناف یا ام دی اف تولید شده‌اند، استفاده کرد. کناف از مصالح انعطاف پذیر و دینامیک برای به کار گیری در دیوار پشت تلویزیون، استفاده می کند. برای طراحی دیوار پشت تلویزیون می توان از الوارهای چوبی نیز استفاده کرد؛ البته الوار هایی که پلی استر شده باشند. استفاده از چوب می تواند در زمان مشاهده تلویزیون حس تازگی و طبیعت را به شما انتقال دهد. البته این طرح برای همه منازل مناسب نمی باشد.

یکی دیگر از متریال بکار رفته در دیوار پشت تلویزیون انواع ابزار پیش ساخته پلی یورتان میباشد که امروزه توانسته متریال قالب در بازار برای طراحی و اجرای دیوار پشت تلویزیون شود. علاوه بر این مورد و گچبری سقف، از گچبری دیوار نیز برای این منظور استفاده می شود.

متریال های دیگری مثل انواع آجرهای تزیینی، سنگ ها و دیوار پوش هایی با طرح سنگ ریز نیز برای این منظور میتوان استفاده کرد.

نکاتی مهم برای طراحی دیوار پشت تلویزیون

عوامل زیادی برای طراحی دیوار پشت تلویزیون وجود دارد که اگر به آنها توجه شود قطعاً نتیجه ی بهتری برای شما خواهد داشت. این نکات مهم علاوه بر دیوار به محیط پیرامون تلویزیون و گچبری سقف نیز بستگی دارد. از جمله مهمترین نکات می تواند موارد زیر باشد:

انواع گچبری پیش ساخته برای مکان قرارگیری تلویزیون

طراحی دیوار پشت تلویزیون می تواند در تی وی روم ساخته شود. البته این امکان وجود دارد که در خانه های بزرگ یا کوچک بخشی از پذیرایی را به دیوار پشت تلویزیون اختصاص داد و از گچبری سقف و دیوار برای طراحی آن استفاده کرد.

بدیهی است که هر چقدر اتاق نشیمن بزرگتر باشد برای تغییر و طراحی دست شما برای استفاده از المان های متفاوت باز تر می باشد.

انواع گچبری پیش ساخته مدرن

زاویه دید مناسب تلویزیون

فضای قرار گرفتن تلویزیون باید به گونه ای باشد که افراد در هنگام تماشای آن کمترین میزان فشار را متحمل شوند. ارتفاع قرار گرفتن تلویزیون بر روی دیوار باید به گونه ای تنظیم شود که در هنگام قرار گرفتن در مقابل آن چشمان شما هم تراز با آن و خط دید در راستای وسط صفحه باشد. بنابراین در زمان طراحی قاب و دیوار پشت تلویزیون به این نکات توجه ویژه ای داشته باشید. تا گچبری سقف و دیوار به خوبی انجام شود.

چیدمان نشیمن اطراف دیوار تلویزیون

بهتر است بدانید که به دلیل قرار گرفتن تلویزیون در قسمتی از اتاق نشیمن خانه، از مبلمان راحتی استفاده شود. چنانچه محیط مورد نظر شرایطی برای استفاده از مبلمان به شکل L را دارد؛ بهتر است از این نوع مبل ها استفاده شود تا مزاحمت کمی به وجود آید و افراد بتوانند با کمترین میزان چرخش سر دید بسیار مناسبی به تلویزیون داشته باشند.

طراحی شیک و مدرن دیوار پشت تلویزیون

نکته مهم دیگری که باید در زمان طراحی دیوار پشت تلویزیون به آن توجه کرد این است که تلویزیون به هیچ عنوان در کنار پنجره و یا روبه روی آن نباشد. به طور کلی زاویه دیوار پشت تلویزیون و قرار گرفتن خود تلویزیون بایستی به گونه ای باشد که منبع نوری در روبروی آن و یا قسمت های کناری آن وجود نداشته باشد. بنابراین در زمان طراحی به وسیله ابزار پلی یورتان به این نکته توجه داشته باشید.

انواع گچبری پیش ساخته مدرن

ایده های طراحی دیوار پشت تلویزیون

در همه قسمت های طراحی دکوراسیون داخلی از جمله دیوار پشت تی وی می توان از ایده های بسیار متفاوتی استفاده کرد. این ایده ها می تواند از ترکیب سبک های مختلف، متریال گوناگون باشد. استفاده از این ایده ها می تواند محیطی زیبا تر و کامل تر به وجود آورد. در ادامه چند ایده مختلف در طراحی دیوارهای پشت تلویزیون با گچبری سقف آشپزخانه و … شرح داده ایم؛ با ما همراه باشید.

طراحی دیوار پشت تلویزیون با سنگ

یکی از طرح هایی که می توان با استفاده از آن دیوار پشت تلویزیون را از سادگی خارج کرد، سنگ و دیوارهای طرح سنگ می باشد. این سنگها در مدل ها و سبک های متفاوتی تولید می شوند که شما این امکان را دارید با توجه به متراژ دیواری که مد نظر دارید آنها را تهیه کنید.

طراحی دیوار پشت تلویزیون با استفاده از رنگ ها

به طور کلی تلویزیون ها بر روی دیوارهایی با رنگ خنثی مثل سفید، مایل به سفید و طوسی بهتر به نظر می رسند. البته اگر قصد دارید که کمی صفحه نمایش خود را استتار کنید می توانید از رنگ های تیره مثل مشکی استفاده کنید. و یا تلویزیون خود را بر روی دیواری که با رنگ های پر جنب و جوش احاطه شده‌اند نصب کنید. برای این کار می توانید از ابزار پلی یورتان رنگی نیز استفاده کنید.

استفاده از گالری در دیوار پشت تلویزیون

ممکن است هر شخصی استفاده از تابلو در اطراف تلویزیون را ایده مناسبی نداند و به آن علاقه ای نداشته باشد زیرا استفاده از این تابلو ها بیش از اندازه دکور تلویزیون را تحت تاثیر قرار می دهند. شما این امکان را دارید که با کنترل تابلوها و با در نظر گرفتن سلیقه شخصی تان دکور پشت تلویزیون را متفاوت و خاص کنید. و یا از ابزار پلی یورتان استفاده کنید.

استفاده از گل و گیاه در اطراف دیوار پشت تلویزیون

چنانچه شما جزو افراد طبیعت دوست هستید و به طرح های طبیعتی علاقه مند هستید؛ به کارگیری از گل و گیاه در دیزاین دیوار پشت تلویزیون را فراموش نکنید. استفاده از گل و گیاه می تواند در زمان تماشای تلویزیون شادابی زیادی را به همراه داشته باشد. برای اینکه حس طبیعت را بیشتر دریافت کنید می توانید از چوب و سنگ نیز در دیزاین دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید.

استفاده از قفسه بندی

در بعضی از موارد ممکن است افراد بخواهند که اطراف تلویزیون را نسبت به دیوارهای دیگر شلوغ تر کنند و به این وسیله مهم بودن آن را نشان بدهند. در این موارد باید از انواع قفسه ها و شلف ها چه به شکل دیواری و چه به شکل استند استفاده کرد تا فضای تلویزیون را از سادگی خارج کرد. برای این کار می توان از ابزار پلی یورتان نیز کمک گرفت.

استفاده از ابزار پلی اورتان برای طراحی دیوار پشت تلویزیون

یکی از مدرن ترین طرح های دیزاین دیوار پشت تلویزیون قاب بندی دیوار به وسیله ابزار پیش ساخته پلی یورتان میباشد. به وسیله ابزار پلی یورتان میتوان قاب بندی های زیبا بر روی دیوارها ایجاد کرد. به کارگیری این ابزار موجب می شود تا در صورت تمایل به استفاده از دیگر اشیا دکوراتیو مثل آینه کاری، کاغذ دیواری، تابلو نقاشی، پتینه کاری، نقاشی دیوار پرداخت و نتیجه نهایی کار را مجلل تر و زیباتر کرد.

منبع: https://decartstore.com

کد خبر 591658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.