اجرای برنامه‌های اوقات فراغت با استفاده از ظرفیت مساجد در اراک

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اراک ضمن اشاره به تشکیل ستاد اوقات فراغت تابستان در این سازمان، گفت: شهرداری اراک برنامه‌های مدونی برای غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان در فصل تابستان در نظر گرفته است.

علی‌رضا شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در نظر داریم با بهره‌گیری از استادان مجرب و همچنین با استفاده از ظرفیت مدارس، فرهنگسراها، مقاومت بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی، حسینیه‌ها، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد و خانه‌های فرهنگ، برنامه‌های آموزش شهروندی، آگاه‌سازی و توانمندسازی شهروندان را در کنار دوره‌های آموزشی هنری، ورزشی، قرآنی، رایانه‌ای و امداد و نجات برگزار کنیم. ۱۵۰ پایگاه تابستانی غنی‌سازی اوقات فراغت در نقاط مختلف کلان‌شهر اراک در همین رابطه فعال شده و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است.

وی خاطرنشان کرد: در صدد هستیم با تجهیز سینمای شهر صنعتی اراک در فصل تابستان در قالب سینمای نیم‌روز به اکران فیلم در این محل بپردازیم. سینمای شهر صنعتی اراک که هم‌اکنون به فرهنگسرا تبدیل شده است، سالن استانداردی برای اکران فیلم دارد که می‌توان از قابلیت ویژه آن برای خدمات‌رسانی به مردم بهره برد.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اراک در ادامه گفت: شهرداری همچنین در نظر دارد ضمن برگزاری اردوهای نیم‌روزه، یک‌روزه و چندروزه فرهنگی ورزشی برای کودکان و نوجوانان شهر به انتقال آموزش‌های شهروندی و آگاه‌سازی در این زمینه بپردازد.

شعبانی خاطرنشان کرد: طرح اوقات فراغت به صورت محله‌محور در ۵۵ محله شهر اجرایی می‌شود که در این برنامه‌ها نگاه ویژه‌ای به محلات کم‌برخوردار اراک خواهیم داشت، علاوه بر آن ۴۲ ایستگاه ورزشی صبحگاهی و عصرگاهی در بوستان‌های اصلی شهر اراک پیش‌بینی شده است تا شهروندان علاقه‌مند به ورزش از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: علاوه بر آن شهرداری در سال گذشته و سال جاری به احداث چندین زمین چمن مصنوعی در سطح شهر پرداخته است، همچنین تجهیز زمین‌های ورزشی موجود در سطح بوستان‌ها شامل زمین‌های روباز والیبال و بسکتبال، میزهای تنیس و فوتبال‌دستی را نیز در دستور کار خود قرار داده است تا شهروندان تمام مناطق شهر در فصل تابستان به طور ویژه و همچنین در دیگر فصول سال به فعالیت‌های ورزشی و تفریحی در این فضاها بپردازند.

کد خبر 591654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.