روسیه فعلا از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج نمی‌شود

یک مقام ارشد ناسا مدعی شد که روسیه اعلام کرده تا اتمام ساخت ایستگاه فضایی خود، در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» باقی خواهد ماند.

به گزارش ایمنا، یک مقام ارشد ناسا مدعی شد مقامات فضایی روسیه به همتایان آمریکایی خود اطلاع داده‌اند که قصد دارند تا زمان تکمیل ساخت و عملیاتی شدن پایگاه مداری خود، فضانوردان خود را در ایستگاه فضایی بین‌المللی نگه دارد.

ولادیمیر سولوویف، مدیر پرواز بخش روسی ایستگاه فضایی اظهار کرد: تا زمانی که ایستگاه فضایی روسیه عملیاتی نشود، روسیه بایستی در ایستگاه فضایی بین‌المللی باقی بماند.

وی همچنین گفت: روسیه نباید به پروازهای سرنشین‌دار در ایستگاه فضایی بین‌المللی پایان ندهد، زیرا اگر این پروازها تا چند سال متوقف شود، بازگرداندن آنچه در این مدت به دست آورده‌اند دشوار خواهد بود.

این اظهارات نشان می‌دهد روسیه حداقل شش سال تا پایان دادن به همکاری دو دهه‌ای خود با آمریکا در ایستگاه فضایی بین‌المللی فاصله دارد.

«کتی لودرز» رئیس عملیات فضایی ناسا گفت: هیچ نشانه‌ای از تغییر در سطوح کاری را دریافت نکرده‌ایم.

یوری بوریسوف مدیر کل آژانس فضایی روسیه پیش‌تر مطرح کرده بود: مسکو قصد دارد تا دو سال دیگر از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج شود.

گفتنی است، ایستگاه فضایی بین‌المللی، یک آزمایشگاه علمی به اندازه زمین فوتبال است و در ۴۰۰ کیلومتری سطح زمین واقع شده است. آمریکا، روسیه، کانادا، ژاپن و ۱۱ کشور اروپایی در این ایستگاه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
کد خبر 591642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.