تأمین‌اجتماعی آماده مشارکت در طرح دارویار/۱۲ هزار میلیارد هزینه سالانه اجرای این طرح

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی با اعلام آمادگی برای اجرای طرح دارویار از تسویه مطالبات داروخانه‌های خصوصی و مستقل طرف قرارداد این سازمان تا انتهای سال ۱۴۰۰ و مطالبات مرتبط با نسخه الکترونیک تا انتهای خرداد ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مهدی اسلامی اظهار کرد: در مرحله اول طرح «دارویار» از ۱۳۹۱ قلم داروی تحت پوشش تأمین‌اجتماعی، با اعلام سازمان غذا و دارو ۱۰۴۰ قلم ذیل طرح دارویار قرار گرفته است. براساس این طرح مقرر شده که یارانه دارو به‌صورت مستقیم و از طریق پرداخت به سازمان‌های بیمه‌گر و ازجمله سازمان تأمین‌اجتماعی اختصاص یابد؛ به همین دلیل یارانه داروهای خارج از پوشش بیمه‌ای نیز توسط سازمان برنامه و بودجه و با همکاری سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

وی بر آمادگی کامل و همراهی سازمان تأمین‌اجتماعی در اجرای طرح دارویار تأکید کرد و گفت: از نظر تأمین زیرساخت‌ها و بستر فناوری هیچ مشکلی وجود ندارد و تنها موضوعی که در طرح دارویار باید همواره مورد توجه قرار گیرد، تأمین منابع پایدار برای این طرح توسط سازمان برنامه و بودجه است که امیدواریم با تأمین اعتبار لازم، شاهد اجرای موفق این طرح باشیم.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه بخش عمده مطالبات داروخانه‌ها تسویه شده و تنها بخشی از مطالبات مربوط به نسخ کاغذی که تبدیل به نسخه الکترونیک نشده و باید در مسیر مشخص قانونی بررسی و تأیید شود، باقی مانده است، افزود: درباره مطالبات مراکز دانشگاهی نیز با همکاری وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه در مسیر مشخصی در حال کار هستیم و امیدواریم به زودی این مطالبات نیز پرداخت شود. مطالبات حدود ۱۳ هزار مرکز پاراکلینیک طرف قرارداد سازمان تأمین‌اجتماعی نیز مطابق روال مشخص خود در حال پرداخت است.

اسلامی گفت: اجرای طرح دارویار در سازمان تأمین‌اجتماعی در مرحله اول ماهیانه حدود هزار میلیارد تومان و سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت. در صورت وارد شدن داروهای خارجی و سایر داروهای باقی‌مانده و مدنظر سازمان غذا و دارو به این طرح، پیش‌بینی می‌شود که سالانه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر به این هزینه‌ها اضافه شود و درمجموع برای اجرای این طرح بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز خواهیم داشت که باید توسط سازمان برنامه‌وبودجه تأمین شود.

وی تصریح کرد: کل بودجه بخش درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی درحال‌حاضر حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است و این سازمان در طرح دارویار تنها نقش همکاری و تسهیل‌گری دارد. تأمین هزینه این طرح به طور کامل برعهده سازمان برنامه و بودجه کشور است.

کد خبر 591633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.