لزوم پیگیری حقابه تالاب گاوخونی و طرح جامع زاینده‌رود

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی از تاکید نمایندگان استان اصفهان بر لزوم پیگیری حقابه باتلاق گاوخونی در نشست با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست نمایندگان با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار کرد: سازمان محیط زیست در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و نمایندگان استان در مجلس به شکل انفرادی در گذشته جلسات زیادی را پیرامون مسائل محیط زیستی استان و شهرستان‌های حوزه انتخابیه با معاونان این سازمان برگزار کردند.

وی برگزاری این نشست را با توجه به تغییر مدیریت سازمان محیط زیست ضروری دانست و افزود: در این جلسه که با حضور اعضای مجمع نمایندگان تشکیل شد، مباحث مختلفی پیرامون اثرات زیست‌محیطی خشکسالی بر اصفهان و همچنین کشاورزی، فضای سبز، اقتصاد و تالاب گاوخونی مطرح شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر با اشاره به تاکید نمایندگان بر لزوم جامع‌نگری در محیط زیست در این نشست، گفت: از دیگر مباحث مطرح شده این بود که ایجاد محیط‌زیست و شکل‌گیری باغات در یک منطقه به معنای تأمین و بی‌نیازی محیط زیست آن مکان نیست بلکه چه بسا گاهی در یک منطقه محیط زیست به شکل سرطانی رشد می‌یابد به قیمت آن که در مناطق دیگر محیط طبیعی و زندگی از بین می‌رود.

وی چالش‌های انتقال آب را از دیگر مباحث مطرح شده با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دانست و ادامه داد: مباحث پیرامون انتقال آب چه در گذشته و چه در طرح‌هایی که اکنون مطرح است، در این جلسه بیان و نقطه نظرات نمایندگان اصفهان درباره آن گوشزد شد.

حجت‌الاسلام نقدعلی با اشاره به خروجی این جلسه در زمینه آب گفت: جمع‌بندی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از مطالبی که مطرح شد، تاکید بر لزوم پیگیری حقابه باتلاق گاوخونی و همچنین پیگیری طرح جامعی بود که بتواند در عرصه محیط زیست منافع کل ذی‌نفعان را در حوضه آبریز زاینده‌رود تأمین کند.

وی در خصوص مشکلات مطرح شده در زمینه هوا، ریزگردها و صنایع در این نشست خاطرنشان کرد: نقطه نظرات نمایندگان در این زمینه، طرح جامع و جدیت سازمان محیط زیست در پیگیری استانداردهای زیست‌محیطی با حضور رئیس سازمان محیط زیست مورد تاکید قرار گرفت.

کد خبر 591632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.