لزوم نام‌گذاری معابر شهری مشهد به نام شهدا، فرهیختگان و بزرگان

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در راستای تجلیل از مقام شهدای دفاع مقدس، فرهیختگان و بزرگان در نظر داریم معابر شهر مشهد را به نام آن‌ها نام‌گذاری کنیم.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص اهمیت نام‌گذاری معابر شهر به نام شهدای گرانقدر دفاع مقدس، فرهیختگان ادبی و بزرگان، اظهار کرد: در راستای نام‌گذاری معابر شهری کلان‌شهر مشهد مقرر شد در محل زندگی مرحوم «تشکری» که یکی از نویسندگان برجسته حوزه ادبیات دینی و انقلابی بوده است، معبری به نام وی نام‌گذاری شود.

وی ادامه داد: این نویسنده انقلابی به‌طورقطع یکی از ذخایر ادبی مشهد و کشور است؛ به همین منظور در راستای تجلیل و بزرگداشت این شخصیت ادبی، معبر دانش‌سرای شمالی‌سه واقع در «آبکوه» که محل زندگی این نویسنده برجسته نیز است به نام وی نام‌گذاری می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: میدان واقع در تقاطع بلوار دانشجو و آموزگار شهید رجایی نیز با مصوبه شورای اسلامی شهر به نام «رئیس‌علی دلواری» نام‌گذاری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌علی دلواری رهبر مبارزه با استعمار در جنوب کشور است و ازآنجاکه سیزدهم شهریورماه نیز روز ملی مبارزه با استعمار است، به دلیل مبارزه‌های وی با استعمارگران، این میدان به نام این مبارز بزرگ نام‌گذاری شده است. در این راستا شهر مشهد به عنوان پیشگام مبارزه با استعمار، یکی از میادین خود را به نام این بزرگ مرد نام‌گذاری خواهد کرد تا یاد وی همیشه زنده نگه‌داشته شود.

کد خبر 591629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.