صداقت و شفافیت الزامی برای روابط عمومی‌ها است

مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا گفت: صداقت و شفافیت، امروزه به الزامی برای روابط‌عمومی‌ها تبدیل شده است. منافع کسب‌وکار روابط عمومی ایجاب می‌کند که در ارتباط با مخاطبان، شفافیت وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرحسن موسوی امروز _پنجشنبه ششم مردادماه ۱۴۰۱_ در رویداد روابط عمومی اصفهان، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه نهادهای روابط عمومی، بیان هدف و قصه آن سازمان است. امروز کانال‌های ارتباطی باید به نحوی طراحی شود که صدای مخاطبان به گوش برسد. روابط عمومی‌ها باید در کنار مخاطبان خود باشند، بنابراین امروزه حضور در شبکه‌های اجتماعی یک ضرورت است.

وی افزود: صداقت و شفافیت امروزه به الزامی برای روابط‌عمومی‌ها تبدیل شده است. بسیاری از بحران‌ها با دروغ و دستکاری اطلاعات شروع شده و نهادهای مربوطه را ورشکسته کرده یا خوش‌نامی آنان را از بین برده است. منافع کسب‌وکار روابط عمومی امروزه ایجاب می‌کند که شفافیت در ارتباط با مخاطبان وجود داشته باشد.

مدیر روابط عمومی دیجی کالا گفت: از بین رفتن اعتماد نهادی، یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز کشور است که عملکرد روابط عمومی‌ها در آن نقش مهمی داشته است‌.

موسوی اضافه کرد: وجود شهروند خبرنگاران و پیشرفت تکنولوژی، اخبار را از کنترل روابط‌عمومی‌ها خارج کرده و زمان طلایی برای ارائه اخبار به صورت شفاف و صادقانه را به کمتر از یک ساعت رسانده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف روابط‌عمومی‌ها برقراری فهم مشترک بین افراد مختلف سازمان که منافعشان با یکدیگر تضاد دارد، است. هر روابط عمومی باید بتواند تصویری از انتظار مخاطبان به درون سازمان منتقل کند.

مدیر روابط عمومی دیجی کالا گفت: هوش مصنوعی، عملکرد روابط عمومی را قابل اندازه‌گیری و برخی از فعالیت‌های روزمره را از این حرفه حذف کرده است. هر صنعت بزرگی مملو از داده‌ها است که روابط عمومی‌ها باید آن را در قالب مطالب قابل فهم به مخاطب ارائه دهند. امروزه روابط عمومی‌ها موظفند به همه ذی‌نفعان توجه داشته باشند و در راستای اهداف شرکت نیز برنامه‌ریزی و ایفای نقش کنند.

موسوی اضافه کرد: هوش مصنوعی امروزه با بررسی رفتار مردم، بحران‌های آینده را پیش‌بینی می‌کند و وظیفه پیشین خبرنگاران را با تبدیل صوت به متن به خوبی انجام می‌دهد. مدیریت اشتغال برند با افزایش صداهای مثبت و ایجاد فهم مشترک بین مخاطبان این از جمله وظایف روابط عمومی‌ها در جهان امروز است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از تغذیه، سرپناه و دوستی، قصه‌ها مهم‌ترین چیزهایی است که در دنیا به آن نیاز داریم و روابط‌عمومی‌ها باید قصه‌گوی نهادهایشان باشند.

کد خبر 591617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.