سینا اسدبیگی رسما بازیکن پرسپولیس است

شواهد قرارداد داخلی سینا اسدبیگی و باشگاه ذوب‌آهن و بندی که در آن وجود داشت، نشان می‌دهد قرارداد سینا اسدبیگی و پرسپولیس مشکلی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سینا اسدبیگی هافبک‌میانی تیم فوتبال ذوب‌آهن در چند فصل اخیر لیگ‌برتر، روز گذشته در میان تعجب اهالی فوتبال با عقد قراردادی رسمی به‌مدت سه‌فصل به تیم فوتبال پرسپولیس تهران پیوست.

داستان از جایی آغاز می‌شود که پیش‌قراردادی میان اسدبیگی و باشگاه ذوب‌آهن در اواخر خردادماه نوشته می‌شود؛ اما آن پیش‌قرارداد داخلی که مشروط نیز بوده در روز پانزدهم تیرماه امضا می‌شود. همان روزی که باشگاه ذوب‌آهن از تمدید قرارداد اسدبیگی رونمایی کرد.

در آن پیش‌قرارداد ذکر شده بود درصورتی‌که ظرف مدت ۲۰ روز آینده (از روز پانزدهم تیرماه تا پنجم مردادماه) درصدی از مبلغ قرارداد اسدبیگی به حساب وی واریز نشود، آن قرارداد به‌طور خودکار فسخ می‌شود.

سینا اسدبیگی رسما بازیکن پرسپولیس است

این پیش‌قرارداد به امضای طرفین رسیده اما نه در تاریخی که بالای برگه قید شده است؛ پانزدهم تیرماه تمدید قرارداد صورت گرفته و با همین بند مشروط، به امضا رسیده است. ضمن اینکه موارد ذکر شده را مدیربرنامه اسدبیگی نیز تأیید کرده است.

در همین رابطه، رسول باختر حقوقدان ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: وقتی قرارداد داخلی بسته می‌شود معتبر است. زمانی‌که آن قرارداد منعقد می‌شود باید توجه کرد که صحیحا منعقد شده یا خیر؛ اگر صحیح باشد فرقی میان قرارداد داخلی و رسمی وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: برخی قراردادهای داخلی شرایط خاصی دارد که مهیا نمی‌شود و آن قرارداد اعتبار خود را از دست می‌دهد. یعنی در آن بندهایی وجود دارد که در صورت عمل نشدن به آن، بازیکن می‌تواند با تیم دیگری مذاکره کند.

این حقوقدان ورزشی در پایان تاکید کرد: این را هم باید در نظر بگیریم که پرسپولیس برای جذب بازیکن در این شرایط چنین ریسکی نمی‌کند و خودش را به دردسر نمی‌اندازد.

بنابراین باتوجه به بند ذکرشده در این قرارداد، پرداخت نکردن حتی یک‌درصد از مبلغ قرارداد از طرف ذوب‌آهن به اسدبیگی، به او این اجازه را داد که بدون مشکل راهی پرسپولیس شود.

در صورت شکایت باشگاه ذوب‌آهن، پرونده به کمیته تعیین‌وضعیت می‌رود تا درباره آن رسیدگی شود.

کد خبر 591591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.