پیاده‌راه خیابان سپه احداث می‌شود

شهردار بندرانزلی از احدث پیاده‌راه در خیابان سپه به طول ۷۰۰ متر در قالب طرح بازآفرینی شهری خبر داد.

مهدی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح بازآفرینی خیابان سپه بندرانزلی یکی از پروژه‌های بزرگی است که از محل باز آفرینی شهری، توسط اداره راه و شهرسازی استان برای اجرای آن مبلغ ۴۰ میلیارد ریال بودجه پیش‌بینی شده است که باید ابتدا مطالعات طرح توسط مشاور انجام شود تا بودجه به آن تخصیص پیدا کند.

وی افزود: با توجه به اینکه طرح بازآفرینی خیابان سپه پروژه سنگینی است و بودجه اختصاصی راه و شهرسازی برای اجرای این طرح کافی نیست، بنابراین از منابع داخلی شهرداری نیز مبلغ ۴۰ میلیارد ریال برای این طرح بودجه پیش‌بینی شده است.

شهردار بندرانزلی با بیان اینکه در سال جاری برای مطالعه طرح بازآفرینی خیابان سپه، قرارداد همکاری با مشاور امضا شده و مشاور مطالعات آن را آغاز کرده است، تصریح کرد: مطالعات طرح در سه مرحله به شورای اسلامی شهر ارائه شد و مورد استقبال اعضای شورا قرار گرفت و یکشنبه هفته جاری کلیات طرح، در قالب اجرای پیاده راه در خیابان سپه، به تصویب رسید.

خلیلی با تاکید بر اینکه کسبه، شهروندان و صاحبان املاک به عنوان ذی‌نفعان خیابان سپه و ادارات مرتبطی همچون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه و شهرسازی و نیروی انتظامی و پلیس راهور برای اجرای طرح باید به شهرداری کمک کنند، تصریح کرد: بعد از اتمام مطالعات طرح توسط مشاور، مدیریت شهری باید برای تشریک مساعی و تعامل بیشتر برای اجرای طرح، جلساتی با ادارات حفار مانند آب، برق گاز برگزار کند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح از طریق آگهی مناقصه به پیمانکار واجد شرایط واگذار خواهد شد و مسائل فنی طرح باید با پیمانکار و کارشناسان فنی مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد، اضافه کرد: در قالب بازآفرینی شهری، احداث پیاده راه در کف خیابان سپه به طول ۷۰۰ متر اجرا می‌شود و اجرای آن نیازمند تعریض خیابان نیست.

شهردار بندرانزلی با بیان اینکه احداث ورودی، کانال هدایت آب‌های سطحی و فاضلاب و ایجاد فضای سبز در پیاده‌راه سپه در قالب طرحی توسط مشاور به شهرداری ارائه می‌شود، گفت: این طرح یک کار بزرگ و ماندگار در شهر بندرانزلی خواهد بود که امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم با امضای قرارداد با پیمانکار واجد شرایط و همکاری شهروندان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، روند اجرای آن را آغاز کنیم.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 591558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.