استفاده کامل  از انرژی‌های تجدیدپذیر توسط شورای شهر کلمبیا

شورای شهر کلمبیا به‌دنبال درخواست‌های مکرر از سوی شهروندان در زمینه بهره‌گیری کامل از انرژی‌های تجدیدپذیر در جست‌وجوی راهکار برآمده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهروندان کلمبیا بار دیگر با ارائه درخواستی با سه‌هزار امضا، از شورای شهر خود خواستند که تا سال ۲۰۳۰ در راستای استفاده کامل از منابع تجدیدپذیر برای تولید انرژی اقدام کند. این درخواست در جلسه شورای شهر مطرح و طی آن طرح «انرژی تجدیدپذیر آب و نور کلمبیا در سال ۲۰۲۲» پس از یک جلسه استماع عمومی پذیرفته شد.

مردم در درخواست ارسالی خود به شورای شهر خواستار ایجاد احساس فوریت ماجرا و جدی گرفتن مسائل آب‌وهوایی توسط این نهاد شدند و وظیفه خود دانستند تا زمانی که شورا اقدامی نمی‌کند همچنان به اصرار در این زمینه ادامه دهند چرا که انرژی‌های تجدیدپذیر تنها سلاح آن‌ها در برابر این تهدید فوری برای آینده است. آن‌ها همچنین از شورای شهر خواستند که با انجام مذاکرات بیشتر درباره قراردادهای انرژی تجدیدپذیر، استفاده از نیروگاه‌های زغال‌سنگ را منتفی کند.

تغییرات آب‌وهوایی و نیاز به اقدامات بیشتر در کلمبیا

شورای شهر پذیرفته است که وضعیت اضطراری آب‌وهوایی نیازمند واکنش‌های شدیدتری است تا انتشار گازهای گلخانه‌ای را حداقل به نصف و بهره‌گیری از منابع انرژی تجدیدپذیر را در سریع‌ترین زمان ممکن به صددرصد برساند، بااین‌حال ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر آن در سال ۲۰۲۱ بسیار کمتر از حد انتظار و برابر با ۱۴.۶۳ درصد بود که حتی از حداقل میزان هدف‌گذاری‌شده یعنی ۱۵ درصد نیز پایین‌تر بود. این امر با ناامیدی کمیسیون آب‌وهوا و محیط‌زیست شورای شهر کلمبیا همراه بود.

شورای شهر کلمبیا اعتراف کرده است که دستیابی به اهداف انرژی‌های تجدیدپذیر آن به‌طور مداوم شکست می‌خورد، با این‌حال می‌داند که نباید برای رسیدن به ۱۵ یا حتی ۲۵ درصد از تولید انرژی خود با استفاده از منابع تجدیدپذیر اقدام کند و لازم است هدف سطح بالاتری داشته باشد. از سوی دیگر آنچه که بارز است این‌که لازم است برنامه‌ریزی‌هایی برای تعمیر و نگهداری لوازم و نیز قطعی برق داشته باشد و دلیل ناموفق بودن خود در این زمینه را تا این لحظه فقدان برنامه‌ریزی‌های کافی و نداشتن رویکردی تهاجمی برای آینده دانست.

شورا یکی از دلایل فقدان دستیابی به هدف سال گذشته را تأخیر در ساخت‌وسازها و ایجاد دو منبع اصلی تعیین‌شده برای تهیه انرژی‌های تجدیدپذیر معرفی و اعلام کرد که در سال جاری پیش‌بینی می‌شود با تکمیل پروژه نیروبخشی در مزرعه بادی «کریستال لیک (Crystal Lake)» و دستیابی به تولیدات کامل در «ترومن سولار (Truman Solar)» برای اولین بار به طور قطع به تولیدات بالای ۱۸ درصد دست خواهد یافت.

کمیسیون آب‌وهوا و محیط‌زیست در نامه‌ای به شورای شهر کلمبیا خاطرنشان کرد که این شهر هنوز از سرعت رسیدن به هدف خود یعنی ۲۵ درصد استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۳ عقب است چراکه بنا بر پیش‌بینی‌ها کلمبیا باید تا سال ۲۰۳۰ دارای ۴۰ درصد از منابع انرژی تجدیدپذیر باشد که بالاتر از هدف ۳۰ درصدی آن است، بااین‌حال فسخ قرارداد « بون استفنز سولار (Boone Stephens Solar)» به دلیل هزینه‌های بالا منجر به توقف پروژه‌ها و عقب ماندن از هدف شده است.

اقدامات شورای شهر کلمبیا برای شرایط آب‌وهوایی

شورای شهر اطمینان داد که شهر به‌زودی وارد مذاکرات برای پیشنهادی خواهد شد که فقدان بون استفنز را جبران خواهد کرد و به‌این‌ترتیب تأخیر در دستیابی به هدف جبران خواهد شد. بااین‌وجود اعضای شورا مطرح کردند که طرح انرژی‌های تجدیدپذیر که سالانه ارائه می‌شود، تنها منعکس‌کننده اهداف قانون انرژی‌های تجدیدپذیر است و بهتر است تغییر پیدا کند تا شورای شهر بتواند با رویکردی تهاجمی‌تر به سمت اهداف انرژی‌های تجدیدپذیر خود حرکت کند.

شورا همچنین اعلام کرد که هزینه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر همواره در حال افزایش است و در سال ۲۰۲۱ تقریباً ۳.۶ میلیون دلار بود که تقریباً یک میلیون دلار افزایش نسبت به سال ۲۰۲۰ داشته است. شورا دلیل این امر را تکیه اکثر جوامع منطقه به انرژی‌های تجدیدپذیر دانست که منجر به تراکم انرژی می‌شود. از سوی دیگر قانون انرژی‌های تجدیدپذیر کلمبیا شامل سقف نرخ بهره است که هر گونه افزایش را به سه درصد از نرخ بهره منابع تجدیدناپذیر محدود می‌کند. در حال حاضر با افزایش هزینه‌ها برای انرژی‌های تجدیدپذیر، شهر در آستانه رسیدن به سقف نرخ سه درصدی یعنی حدود ۳.۸ میلیون دلار قرار دارد. این بدان معناست که شهر نمی‌تواند ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر خود را بدون تغییر افزایش دهد و نیازمند افزایش سقف هزینه است. اعضای شورای شهر بر این باورند که افزایش سقف این هزینه‌ها توسط شورا باید به گونه‌ای انجام گیرد که هرگونه افزایش نرخ برای کاربران کم‌درآمد منصفانه باشد.

اعضای شورای شهر کلمبیا همکاری با شهر «سیکستون (Sikeston)» را که در حال حاضر با شورای شهر کلمبیا قرارداد تأمین برق منعقد کرده است، از جمله راهکارهای موجود برای اجبار جامعه به ساخت مزارع خورشیدی به‌جای نیروگاه زغال‌سنگ در راستای تولید انرژی معرفی کرده‌اند؛ چراکه این شهر در حال حاضر دارای خطوط انتقال است که بخش بزرگی از گذار به انرژی تجدیدپذیر محسوب می‌شود. بنا بر گفته اعضا، تشویق سیکستون به بستن کارخانه فعلی و ایجاد یک مزرعه خورشیدی راهی اساسی برای دستیابی کلمبیا به استفاده صددرصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر است و به سیکستون کمک می‌کند تا پایه مالیاتی خود را حفظ کند.

شورای شهر کلمبیا در حال بررسی راهکارهای ارائه شده به صحن خود در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر برای بهره‌گیری از بهترین راهکار موجود است.

کد خبر 591513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.