راهکار شورای شهر بریستول برای کربن‌صفر شدن تا ۲۰۲۴

شورای شهر بریستول در راستای مقابله با شرایط اضطراری آب‌وهوایی سفرهای هوایی کارکنان خود را محدود می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر بریستول اعلام کرد که مسئولین و کارکنان شورا طی سه سال گذشته به اندازه پیمودن مسیری تا ماه یا داشتن ۹ بار متوالی پرواز به دور دنیا، مسافرت هوایی داشته‌اند که این امر با وجود شرایط اضطراری آب‌وهوایی به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. تجزیه‌وتحلیل‌ها حاکی از آن است که تقریباً ۲۴۰ هزار مایل از این مسافرت‌ها به مقاصدی از جمله دوربان، توکیو، عمان، تالین و نیویورک انجام گرفته که برای هر یک از مالیات‌دهندگان شهر حدود ۲۹۰ هزار پوند هزینه پرواز، غذا و هتل در بر داشته است.

سایر مقاصدی که کارکنان شورای شهر بریستول در سه سال گذشته به آن سفر کرده‌اند شامل بن، کلن، سئول، دوبلین، نایروبی، آمستردام، بارسلون، بیلبائو، والنسیا، بروکسل، لیسبون، وین، مونپلیه، کپنهاگ و پراگ می‌شود که مقیاس عظیم این سفرهای بین‌المللی با ایجاد سوالاتی کلیدی در مورد تأثیرات زیست‌محیطی پروازهای منظم تا این لحظه همراه بوده است.

شورای شهر با مدنظر قرار دادن تأثیرات زیست‌محیطی پروازهای منظم و ضمن پذیرفتن لزوم داشتن سفرهای بین‌المللی برای مشارکت در فرآیندها و تحولات جهانی اطمینان داد که شورا متعهد شده است تا سال ۲۰۲۴ میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را به صفر برساند و به‌این‌ترتیب سازمان‌های سراسر شهر را به انتخاب شیوه‌های پایدارتر حمل‌ونقل یا استفاده از ابزارهای ارتباط از راه دور برای برگزاری جلسات و ملاقات‌ها ملزم کرد.

عضو مشترک کابینه سایه سبز و اقدامات آب‌وهوایی شورای شهر در این زمینه گفت: «من امیدوارم که مانند هر سازمانی که وضعیت اضطراری آب‌وهوایی را جدی می‌گیرد، شورا هر چه می‌تواند انجام دهد تا مایل‌های سفرهای هوایی خود را تا حد امکان کاهش دهد. حزب سبز تشخیص داده است که پرواز یک مشکل سیستمی است نه فردی، پس به جای سرزنش مردم برای داشتن مسافرت‌های هوایی به یک راه‌حل ساختاری نیاز است.»

شورای شهر بریستول همچنین با اشاره به این نکته مهم که بیشترین پروازها در بریتانیا توسط اقلیت کوچکی از مردم انجام می‌شود (۱۵ درصد از مردم بریتانیا ۷۰ درصد از پروازها را انجام می‌دهند)، اعلام کرد که با پیاده‌سازی ایده مالیات بر پروازهای مکرر به مقابله با این بحران خواهد پرداخت.

شورا با اشاره به تنوع دلایل موجود برای داشتن مسافرت‌های هوایی ازجمله شرکت در رویدادهای جهانی، جستجوی سرمایه‌گذاران خارجی، شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی و مواردی از این قبیل اعلام کرد که از این پس جزئیات سفرهای بین‌المللی کارکنان و مقامات شورای شهر از جمله مقصد، هزینه‌ها و مدت اقامت در وب‌سایت رسمی شورا منتشر می‌شود.

شورای شهر بریستول همچنین اعلام کرد که هزینه بسیاری از سفرهای بین‌المللی احزاب خارجی از جمله بلومبرگ، بنیاد جامعه باز و شوراهای محلی «بورد» و یا «اشتوتگارت» از محل بودجه شورای شهر بریستول تأمین می‌شود و ادعا کرد سفرهای منتصب به خود شورا تنها ۱۰ هزار پوند از بودجه ۴۳۰ میلیون پوندی را در بر می‌گیرد. بااین‌وجود مسئولین شورا نگران هستند در حالی که شورا در مورد وضعیت اضطراری آب‌وهوایی برای ساکنان سخنرانی می‌کند، سفرهای لوکس بوروکرات‌ها به سراسر جهان با خشم مردم همراه شود و معتقد است که مسئولان بهتر است به‌صورت آنلاین در این جلسات مشارکت کنند یا بسته‌های مباحث مطروحه در جلسات برای آن‌ها ارسال شود.

کد خبر 591508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.