طراحی صحیح مسکن منوط به شناخت فیزیولوژی انسان است

عضو شورای هماهنگی بخش خصوصی با دولت در اتاق بازرگانی اصفهان گفت: طراحان ما باید یاد بگیرند که چگونه ساختمانی را طراحی کنند که موجب آسایش انسان‌ها شود و المان‌هایی در آن قرار بگیرد که با آسایش منافاتی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی وعیدی امروز_ چهارشنبه پنجم مردادماه_ در سخنرانی خود با موضوع مدل آسایش در ساخت‌وساز با ایجاد ساختار یک خانه، یک برند، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما تبیین و تبدیل عنوان ساختمان به مسکن است، زیرا مسکن محل آسایش و آرامش بهره‌بردار می‌شود و نخستین گام برای تحقق این آرامش شناخت انسانی است که می‌خواهیم برای آن مسکن بسازیم.

وی با تاکید بر اینکه برای شناخت انسان از فیزیولوژی انسانی باید اطلاعات کافی داشته باشیم، افزود: طراحان و معماران قبل از هر طراحی یک دوره فیزیولوژی ساده را ببینند.

عضو شورای هماهنگی بخش خصوصی با دولت در اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه ۴۰۰ سال پیش در اصفهان با ایده شیخ بهایی مسجدی ساخته شده که رویکرد جابه‌جایی هوا به صورت طبیعی در آن وجود داشته است، خاطرنشان کرد: طراحان ما باید یاد بگیرند که چگونه ساختمان را طراحی کنند که موجب آسایش انسان‌ها شود و المان‌هایی در آن قرار بگیرد که با آسایش منافاتی نداشته باشد.

وعیدی تاکید کرد: با اجرای نهضت ملی، انجمن در استان اصفهان سعی کند تا مبحث ۱۹ در ساخت و ساز مسکن عملیاتی شود.

کد خبر 591486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.