پایدارترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲

پایدارترین شهرهای جهان از کیفیت هوای خوبی برخوردار هستند، اتلاف انرژی در آن‌ها کم است و درصد بالایی از زباله‌های خود را بازیافت می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر پایدار، منطقه‌ای است که به منابع و محیط پیرامون، کمترین وابستگی را داشته باشد و انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر نظیر انرژی باد و خورشید تأمین کند. ساکنان شهرهای پایدار کمترین میزان مصرف آب و انرژی را دارند و اتلاف گرما و مواد غذایی در آنها حداقل است. این شهرها فضاهای سبز بسیار خوبی را برای استراحت در اختیار افراد قرار می‌دهند و به وضعیت سلامت و بهداشت آن‌ها توجه ویژه دارند. چنین شهرهایی نیاز تمام ساکنان خود را بر طرف و شرایط زندگی پایدار را برای آنها فراهم می‌کنند. در ادامه با پایدارترین و سبزترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ آشنا می‌شویم:

بریستول انگلستان

بریستول نخستین شهر بریتانیا بود که لقب پایتخت سبز اروپا را از آن خود کرد. این جایزه‌ای است که به دلیل تلاش برای پاسخ به چالش‌های زیست‌محیطی، به یک شهر داده می‌شود. همچنین بریستول به عنوان شهر دوستدار محیط زیست بریتانیا شناخته شده است، کیفیت هوای خوبی دارد و تعداد دوچرخه‌سواران آن در جاده‌ها رو به افزایش است. نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ساکنان این شهر ۴۷ درصد زباله‌های خانگی خود را بازیافت یا کمپوست می‌کنند. همچنین آن‌ها کمتر از سه هزار کیلووات ساعت گاز در سال مصرف می‌کنند.

زوریخ، سوئیس

چندین ویژگی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا زوریخ در صدر فهرست شهرهای دوستدار محیط زیست جهان قرار دارد. اکنون بیش از ۸۰ درصد برق زوریخ از منابع انرژی تجدیدپذیر تأمین می‌شود. بیش از ۷۰ درصد از هتل‌های این شهر دارای گواهینامه پایدار هستند و بیش از ۴۰ درصد زباله‌های آن بازیافت می‌شود.

در سراسر شهر زوریخ مانند کپنهاگ، دوچرخه وجود دارد و به طور رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. کیفیت زندگی در قطب اقتصادی سوئیس، بسیار مورد توجه است و این شهر سبز هر سال گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کند.

پایدارترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟

لندن، انگلستان

یکی از ویژگی‌های مهمی که لندن را به شهری دوستدار محیط زیست تبدیل می‌کند، داشتن بیش از سه هزار فضای سبز و پارک است که ۴۰ درصد مساحت شهر را تشکیل می‌دهد. مدیران لندن امیدوار هستند تا سال ۲۰۵۰، انتشار گازهای گلخانه‌ای در این شهر به صفر برسد. آن‌ها در حال سرمایه‌گذاری بر اتوبوس‌های هیبریدی الکتریکی هستند و امیدوارند تا سال ۲۰۳۷ آلایندگی تعداد بیش از ۹ هزار اتوبوس آن‌ها صفر باشد.

سان‌فرانسیسکو

سان‌فرانسیسکو یکی از بهترین شهرهای پایدار است که افراد می‌توانند از پیاده‌روی کردن در آن لذت ببرند. انقلاب زیست‌محیطی سان‌فرانسیسکو در سال‌های اخیر جامعه این شهر را متحول کرده است. حدود ۷۷ درصد از زباله‌های سان‌فرانسیسکو بازیافت می‌شود. همچنین از هر ۱۰ هزار خانه، حدود ۱۳.۸ خانه از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند. علاوه بر این سان‌فرانسیسکو اولین شهر آمریکا بود که استفاده از پلاستیک را ممنوع کرد.

پایدارترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟

توکیو ژاپن

مدیران توکیو با ورود بازی‌های المپیک در تابستان ۲۰۲۱ به این شهر، اعلام کردند که ۱۰۰ درصد برق مصرفی برای تأمین انرژی بازی‌ها از منابع تجدیدپذیر تأمین خواهد شد. آن‌ها امیدوار هستند که تا سال ۲۰۳۰، حدود ۵۰ درصد از خودروهایی که به فروش می‌رسند، آلاینده‌صفر باشند. مدیران توکیو قصد دارند حدود ۳۰ درصد از انرژی شهر خود را توسط منابع تجدیدپذیر تأمین کنند. همچنین شهر توکیو در داشتن کم آلاینده‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در جهان پیشرو است.

استکهلم سوئد

مدیران استکهلم امیدوار هستند که تا سال ۲۰۴۰ شهری کاملاً عاری از سوخت‌های فسیلی داشته باشند. یکی از مواردی که به آن‌ها کمک می‌کند تا در این راه تلاش کنند، سوخت زیستی تولیدشده از فاضلاب است.

سوخت زیستی در پمپ بنزین‌ها در دسترس افراد قرار دارد و ماشین‌ها و تاکسی‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند. همچنین استکهلم قصد دارد از گرمای تلف‌شده از یک استادیوم ورزشی، برای گرم کردن مغازه‌ها، رستوران‌ها و خانه‌ها استفاده کند.

پایدارترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟

نیویورک

نیویورک به عنوان یکی از شهرهای پیشرو دوستدار محیط زیست در جهان شناخته شده است. مجتمع‌های آپارتمانی این شهر با ایده محافظت از انرژی گرمایی و آب و هدر ندادن این دو منبع انرژی ساخته می‌شوند.

افراد زیادی در شهر نیویورک با خودروهای کم‌آلاینده رانندگی می‌کنند و مشاغل این شهر با محیط زیست سازگار بیشتری دارد. به منظور محافظت از محیط زیست، باغچه‌های کوچک در بالکن‌ها، تراس‌ها و پشت بام‌های این شهر ساخته می‌شود.

ریکیاویک، ایسلند

ریکیاویک شهری است که در برخورداری از منابع متنوع برق آبی و زمین گرمایی طبیعی، پیشرو است. در نتیجه انرژی این شهر را می‌توان به طور کامل از منابع تجدیدپذیر و بدون هزینه زیاد تأمین کرد.

بخش عمده‌ای از برق ریکیاویک از سدهای برق‌آبی که روی رودخانه‌ها ساخته شده‌اند، تأمین می‌شود. این شهر از چشمه‌های آب گرم، آبفشان‌ها و دیگر منابع گرمای طبیعی برای تأمین انرژی ساختمان‌های خود استفاده می‌کند. ریکیاویک نمونه شهری است که از تمام منابعی که در اختیار دارد، برای یک جامعه سبز استفاده می‌کند.

پایدارترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟

کد خبر 591478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.