آماده‌باش نیروهای شهرداری نائین برای مقابله با سیل

شهردار نائین گفت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی، ۷۰ نیروی شهرداری شامل نیروهای آتش‌نشان و خدمات شهری در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

حسن شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از آماده‌باش نیروهای شهرداری نائین به منظور مقابله با سیل احتمالی خبر داد و اظهار کرد: ۷۰ نیروی شهرداری نائین شامل نیروهای آتش‌نشان و خدمات شهری در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

وی افزود تقویت سیل‌بندهای مشرف به شهر، لایروبی رودها و جوی‌های سطح شهر، کنترل مسیرهای آب‌گرفتگی در مسیرهای بافت تاریخی و پارک غدیر شهر از دیگر اقدامات شهرداری نائین در جلوگیری از سیل احتمالی است.

شهردار نائین خاطرنشان کرد: احتمال وقوع سیل در پارک غدیر به دلیل اختلاف سطح با جاده و نزدیکی قنات‌های شهر با بافت‌های تاریخی، وجود دارد؛ بنابراین شهرداری نسبت به این دو نقطه شهر حساسیت بیشتری نشان می‌دهد.

شفیعی تصریح کرد: از روز پنجشنبه ششم مردادماه تا روز یکشنبه نهم مرداد، تمام تفرجگاه‌های شهر نائین تعطیل و ورود مسافران و گردشگران به این مناطق ممنوع است.

به گزارش ایمنا، فعالیت سامانه بارشی تابستانه و بارش‌های رگباری از روز چهارشنبه پنجم مردادماه در استان آغاز شده است و روزهای پنجشنبه و شنبه شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی «مونسونی» خواهیم بود. ماهیت این بارش‌ها در مقطع کوتاهی بسیار ناگهانی و فراوان است و بستر رودخانه‌های فصلی و روستاهای کنار رودخانه‌ها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 591471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.