واکسن‌های دوز یادآور باعث ایجاد لخته خون نمی‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: واکسن‌های دوز یادآور باعث ایجاد لخته خون در مغز نمی‌شود و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، علی‌اصغر اخوت روز چهارشنبه در حاشیه افتتاحیه همایش بین‌المللی بیماری‌های مغز و اعصاب و نورولوژی که در هتل المپیک برگزار شد، افزود: واکسن‌ها انواع مختلفی دارد یکسری از آن‌ها در جمعیت خاص در دنیا باعث لخته خون شده ولی در اکثر واکسن‌ها چنین چیزی مشاهده نشده است.

وی افزود: منعی برای تزریق واکسن دز یادآور به خصوص در جوانان وجود ندارد و در واقع واکسن‌های ایرانی ترکیبی از ویروس ضعیف شده هستند و باعث سکته مغزی نمی‌شوند.

دبیر همایش بین‌المللی نورولوژی تصریح کرد: همه‌گیری بیماری کرونا آسیب‌های زیادی به افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند وارد کرد به خصوص مبتلایان به سکته مغزی روند درمانشان به دلیل عدم مراجعه به مراکز درمانی به تعویق افتاد.

وی تصریح کرد: در واقع کرونا ابتلاء به سکته مغزی را افزایش داد، زیرا زمان طلایی برای درمان این بیماری ۴.۵ ساعت اولیه بروز سکته مغزی است و آن را به تعویق انداخت.

اخوت اظهار کرد: درمان بیماران سکته مغزی اهمیت زیادی دارد و باید مبتلایان نسبت به تشخیص و درمان به موقع توجه جدی کنند.

این متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: با توجه به همه‌گیری کرونا، تزریق دوز یادآور واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار ضروری است و همه گروه‌های سنی باید به این اصول توجه ویژه کنند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری همایش بین‌المللی نورولوژی تاکید کرد: در این همایش چهار روزه محورهایی مانند دمانس، عوارض عصبی کرونا، سکته مغزی، پارکینسون و غیره با حضور سخنرانان داخلی و خارجی به صورت مجازی و حضوری در هتل المپیک در حال برگزاری است.

محمدرضا قینی رئیس همایش بین‌المللی نورولوژی نیز در این همایش گفت: کرونا سیستم انعقادی و لخته‌ها را فعال، مغز را درگیر می‌کند، انواع و اقسام حالت التهابی مغز و سکته‌های مغزی و بروز تشنج سردرد را نیز افزایش داده است.

وی ادامه داد: بیمارانی که دچار کرونا می‌شوند، مرگ و میرشان زیاد می‌شود و این به علت عوارض عصبی کروناست.

قینی خاطرنشان کرد: افراد مراقبت‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا را در اولویت قرار داده و نسبت به این بیماری بی‌توجه نباشند.

منبع: ایرنا

کد خبر 591436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.