حمله سگ‌های ولگرد هار به شهروندان مشگین‌شهر

شهردار مشگین‌شهر گفت: به دنبال حمله سگ‌های ولگرد هار به شهروندان و پس از ساعت‌ها تلاش، تعقیب و گریز، این حیوان در محله چایپارا توسط ماموران از پای درآمد.

به گزارش ایمنا، علی مسیب‌زاده اظهار کرد: به دنبال تماس تلفنی تعدادی از شهروندان مبنی بر حمله سگ هار به چند شهروند بلافاصله نیروهای امدادی و عملیاتی آتش‌نشانی مشگین‌شهر با همکاری یگان حفاظت محیط زیست و عوامل انتظامی وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از ساعت‌ها تلاش، تعقیب و گریز این حیوان در محله چایپارا توسط مأموران از پای درآمد.

شهردار مشگین شهر خاطرنشان کرد: مصدومان این حادثه که از جمله چند کودک هستند در مراکز درمانی منطقه تحت درمان قرار دارند.

مسیب‌زاده تصریح کرد: سگ‌های بلاصاحب در سال‌های اخیر به دلیل ترویج تفکرات نادرست مبنی بر غذارسانی به حیوانات بدون در نظر گرفتن مسائل زیست‌محیطی و اختلال در چرخه طبیعت به معضل مردم در شهرهای مختلف تبدیل شده و امنیت شهروندان را به مخاطره انداخته است.

وی تاکید کرد: براساس ماده ۱۵ قانون شهرداری‌ها، دفع حیوانات بلاصاحب مزاحمی که موجب بروز بیماری‌های خطرناک به جمعیت دامی و انسانی شود در سطح شهرها بر عهده شهرداری‌ها و خارج از آن نیز برعهده بخشداری‌ها است و همچنین برحسب وفق ماده ۹ دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد نیز طبق این دستورالعمل تصدی واحد کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان زیر پوشش معاونت خدمات شهری شهرداری‌ها قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 591428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.