حمله خونین سگ هار به ۸ شهروند مشگین‌شهری

حمله یک سگ هار در حالی هشت نفر از شهروندان مشگین‌شهری را راهی بیمارستان کرد که پیش‌تر حوادث مشابهی در استان‌های دیگر و به ویژه در حاشیه شهرها به دلیل ازدیاد جمعیت سگ‌های بدون صاحب رخ داده بود.

به گزارش ایمنا، علی مسیب‌زاده اظهار کرد: به دنبال تماس تلفنی تعدادی از شهروندان مبنی بر حمله سگ هار به چند شهروند بلافاصله نیروهای امدادی و عملیاتی آتش‌نشانی مشگین‌شهر با همکاری یگان حفاظت محیط زیست و عوامل انتظامی وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از ساعت‌ها تلاش، تعقیب و گریز این حیوان در محله چایپارا توسط مأموران از پای درآمد.

شهردار مشگین‌شهر ادامه داد: سگ‌های بدون صاحب در سال‌های اخیر به دلیل ترویج تفکرات نادرست مبنی بر غذارسانی به حیوانات بدون در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی و اختلال در چرخه طبیعت به معضل مردم در شهرهای مختلف تبدیل شده و امنیت شهروندان را به مخاطره انداخته است.

براساس ماده ۱۵ قانون شهرداری‌ها، دفع حیوانات بدون صاحب مزاحمی که سبب بروز بیماری‌های خطرناک به جمعیت دامی و انسانی شود در سطح شهرها بر عهده شهرداری‌ها و خارج از آن نیز برعهده بخشداری‌ها است و همچنین برحسب وفق ماده ۹ دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد نیز طبق این دستورالعمل تصدی واحد کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان زیر پوشش معاونت خدمات شهری شهرداری‌ها قرار گرفته است.

سگ‌ها عامل بیش از ۹۰ درصد موارد حیوان گزیدگی و انتقال بیماری هاری و مرگ ناشی از آن در انسان هستند. حذف هاری از طریق پیشگیری از گزش سگ و انجام واکسیناسیون سگ‌ها امکان پذیر است.

منبع: رکنا

کد خبر 591418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.