روند مثبت بازار رمزارزها

بازار امروز شاهد واکنش بیت کوین به کف کانال صعودی خود بود که در روزهای گذشته نیز به این سطح اشاره شد. با واکنش مثبت به این کف کلیت بازار وضعیت بهتری پیدا کرد و اغلب سهم‌های بازار روند صعودی به خود گرفتند، برای بیت کوین پیش بینی حرکت تا سطح ۲۳ هزار دلار را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز شاهد واکنش بیت کوین به کف کانال صعودی خود بود که در روزهای گذشته نیز به این سطح اشاره شد. با واکنش مثبت به این کف کلیت بازار وضعیت بهتری پیدا کرد و اغلب سهم‌های بازار روند صعودی به خود گرفتند، برای بیت کوین پیش بینی حرکت تا سطح ۲۳ هزار دلار را خواهیم داشت، ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای در سطح ۹۶۰ و ۴۵ میلیارد دلار بود، دامیننس بیت کوین در محدوده ۴۲.۳۷ و شاخص ترس و طمع در محدوده ۲۸ واحد که پیش بینی افزایش این مقدار را در طی روزهای آینده خواهیم داشت، یعنی شاخص به سمت طمع بیشتر حرکت کند.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۱ هزار و ۳۲۲ دلار

تغییرات: رشد ۰.۹۵ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۴۶۰ دلار

تغییرات: رشد ۲.۹۶ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۵۲ دلار و ۳۷ سنت

تغییرات: رشد ۳.۵۷ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۶۶ دلار

تغییرات: رشد ۱.۴۶ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۶۷ دلار

تغییرات: رشد ۰.۸۵ درصدی

سولانا (SOL): ۳۶ دلار و ۷۰ سنت

تغییرات: رشد ۲.۰۳ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۶۲۶ دلار

تغییرات: رشد ۱.۴۶ درصدی

پالیگان (polygon): ۰.۸۱۸ دلار

تغییرات: رشد ۶.۵۶ درصدی

پولکادات (DOT): شش دلار و ۷۹ سنت

تغییرات: رشد ۱.۲۷ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۵۹ دلار

تغییرات: رشد ۶.۲۴ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۱ دلار و شش سنت

تغییرات: رشد ۱.۶۲ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

روند مثبت بازار رمزارزها

حمایت: ۲۰ هزار دلار و کف کانال مینور صعودی.

مقاومت: ۲۴ هزار دلار، سقف کانال مینور صعودی.

پیش بینی: دقیقاً در نقطه‌ای که در روزهای گذشته برای بیت کوین مشخص شده بود شاهد بازگشت قیمتی آن هستیم، در حال حاضر پیش بینی حرکت تا محدوده ۲۳ هزار دلار را خواهیم داشت.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

روند مثبت بازار رمزارزها

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها

روند مثبت بازار رمزارزها

ارزش بازار حوزه دیفای

روند مثبت بازار رمزارزها

شاخص ترس و طمع

روند مثبت بازار رمزارزها

اخبار بازار رمزارزها

فروش ارز دیجیتال ملی جمهوری آفریقای مرکزی آغاز شد

جمهوری آفریقای مرکزی فروش ارز دیجیتال ملی خود یعنی سانگو (Sango) را روز دوشنبه آغاز کرد و پس از ۲۴ ساعت تنها ۱.۰۹ میلیون دلار از آن به فروش رفت. دولت آفریقای مرکزی ارز دیجیتال خود را با این هدف راه‌اندازی کرد تا طی یک سال ۱ میلیارد دلار از آن را به فروش برساند. شروع ضعیف این ارز دیجیتال را می‌توان با شرایط نامطلوب بازار ارزهای دیجیتال و انتقادهای صورت گرفته علیه پروژه سانگو مرتبط دانست.

استخر استخراج انت‌پول ۱۰ میلیون دلار روی اکوسیستم اتریوم کلاسیک سرمایه‌گذاری کرد

ال‌وی لی، مدیر عامل استخر استخراج انت‌پول، در جریان اجلاس جهانی استخراج دیجیتال شرکت بیت‌مین در روز سه شنبه، اعلام کرد استخر انت‌پول، وابسته به شرکت ساخت ریگ‌های استخراج بیت‌مین، ۱۰ میلیون دلار برای حمایت از اتریوم کلاسیک روی این اکوسیستم این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده است و قصد دارد در آینده نیز به سرمایه‌گذاری بیشتر خود ادامه دهد. این مبلغ با هدف ارتقا عملکرد کلی بلاک چین اتریوم کلاسیک، صرف تحقیق و توسعه روی کارایی این شبکه خواهد شد.

بیت کوین در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ عملکردی بهتر نسبت به سایر دارایی‌ها خواهد داشت

مایک مک‌گلون، تحلیلگر ارشد بلومبرگ، عقیده دارد که بیت کوین می‌تواند با حرکت به سمت تبدیل‌شده به وثیقه جهانی در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، نقشی همسو با اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا یا طلا را بازی کند و عملکردی بهتر نسبت به سایر دارایی‌ها داشته باشد. این تحلیلگر به این موضوع هم اشاره کرده است که ممکن است در نیمه دوم سال جاری میلادی، دیدگاه‌های صعودی نسبت به ادامه روند رو به رشد قیمت بیت کوین و اوراق قرضه میان سرمایه‌گذاران، به این تصور تنزل پیدا کنند که به جای افزایش قیمت‌ها، فقط قرار نیست شاهد سقوط بیشتر بازار باشیم.

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از کاهش رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۲

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که رشد اقتصادی جهان از ۶.۱ درصد در سال گذشته به ۳.۲ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یابد. برخی سرمایه‌گذاران معتقدند این اتفاق پیامدهای منفی بر روی ارزهای دیجیتال خواهد گذاشت و نسبت به نوسانات بیشتر در این بازار هشدار می‌دهند. در حالی که چشم‌انداز اقتصادی جهان تاریک به نظر می‌رسد، صندوق بین‌المللی پول خاطرنشان کرد که فشار فروش شکل‌گرفته در بازار ارزهای دیجیتال از ماه مه (اردیبهشت) به دلیل انحلال، ورشکستگی و زیان شرکت‌های بزرگی مانند سلسیوس، تری ارو کپیتالز و وویجر دیجیتال تأثیر کمی بر دیگر سیستم‌های مالی داشته است. این بدان معناست که سیستم‌های مالی گسترده‌تر می‌توانند تأثیر زیادی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته باشند، اما عکس آن لزوماً صادق نیست.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به زیر یک تریلیون دلار افت کرد

بازار ارزهای دیجیتال در روز سه‌شنبه با فروش گسترده سرمایه‌گذاران مواجه شد و ارزش کل این بازار به زیر یک تریلیون دلار افت کرد. انتظار برای گزارش‌های درآمدی شرکت‌های بزرگ، جلسه بعدی فدرال رزرو و انتشار شاخص تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی چنین افتی را در بازار ارزهای دیجیتال رقم زده است؛ به طوری که بیت کوین با ۴.۹ درصد کاهش قیمت، در زمان نگارش این خبر حوالی ۲۰,۹۰۰ دلار و اتریوم با ۹.۱ درصد افت حوالی ۱,۳۷۶ دلار معامله می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مشغول تحقیق درباره نقض تحریم‌های ایران توسط صرافی کراکن است

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در حال انجام تحقیقات درباره صرافی ارزهای دیجیتال کراکن (Kraken) به دلیل نقض احتمالی تحریم‌های ایالات متحده آمریکا است. این گزارش به نقل از پنج منبع آگاه می‌گوید که صرافی کراکن بدون توجه به تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران، کوبا و سوریه‌، به کاربران این سه کشور اجازه داده تا در این پلتفرم حساب باز کنند و دست به تجارت ارزهای دیجیتال بزنند.

این گزارش می‌گوید که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) از سال ۲۰۱۹ درباره کراکن تحقیقات خود را آغاز کرده و احتمالاً جریمه‌ای برای این صرافی در نظر خواهد گرفت. به گفته نیویورک تایمز، OFAC بیشتر تمرکز خود را معطوف به معاملات کاربران ایرانی در این صرافی کرده است. این گزارش مدعی شده که جسی پاول، مدیرعامل کراکن ماه گذشته در اسلک این صرافی اطلاعاتی به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد این صرافی در ایران، سوریه و کوبا به ترتیب ۱,۵۲۲ مشتری، ۱۴۹ و ۸۳ مشتری دارد.

کاهش بیش از هشت درصدی میزان فروش توکن‌های غیرمثلی

طبق گزارش بیت کوین دات کام (Bitcoin‌.‌com)، داده‌های هفت روز گذشته نشان می‌دهد که فروش توکن‌های غیرمثلی (NFT) نسبت به هفته پیش از آن، بیش از ۸ درصد کاهش یافته است. این داده‌ها نشان می‌دهد که فروش توکن‌های غیرمثلی در یک هفته گذشته برابر با ۱۵۹.۲۴ میلیون دلار بوده که ۸.۱۱ درصد کمتر از میزان فروش ۱۷۳.۲۹ میلیون دلاری NFT ها در هفته پیش از آن است. گفتنی است که ۱۳۳.۴۵ میلیون دلار یا ۸۳ درصد از کل فروش توکن‌های غیرمثلی در این هفته، از فروش توکن‌های غیرمثلی مبتنی بر اتریوم حاصل شده است. گفتنی است که با توجه به افت فروش ۸.۱۶ درصدی توکن‌های غیرمثلی مبتنی بر اتریوم، کاهش فروش کل NFT ها، تحت تأثیر عملکرد توکن‌های غیرمثلی مبتنی بر اتریوم قرار داشته است.

دو سوم افراد علاقه‌مند به حوزه وب ۳.۰ تمایل دارند در این بخش مشغول به کار شوند

صرافی ارزهای دیجیتال کوکوین (KuCoin) اخیراً یک نظرسنجی انجام داده است که نشان می‌دهد علاقه‌مندان به حوزه وب ۳.۰ که در این صنعت کار نکرده‌اند، مشتاق به یافتن شغل در این فضا هستند. دو سوم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به کار در حوزه وب ۳.۰ علاقه نشان داده‌اند. وجود فضای کافی برای رشد و نوآوری و همچنین انعطاف کاری به عنوان دلیلی برای علاقه این افراد به کار در فضای وب ۳.۰ بیان شده است.

مقامات کره جنوبی تحقیقاتی درباره پریمیوم کیمچی بیت کوین آغاز کردند

بر اساس گزارش‌ها، دفتر دادستانی ناحیه مرکزی سئول تحقیقات تازه‌ای را درباره پریمیوم معروف کیمچی بیت کوین در کره جنوبی و حواله‌های غیرقانونی خارجی به ارزش بیش از دو تریلیون وون (۱.۵ میلیارد دلار) آغاز کرده است. به گفته دادستان‌ها، این پول با معامله پریمیوم کیمچی (Kimchi Premium) این کشور بر قیمت بیت کوین به دست آمده است. طبق گزارش‌ها، این اقدام بررسی دقیق، بخشی از یک تحقیق بزرگ‌تر و یک‌ساله است که توسط سرویس نظارت مالی (FSS) کره‌جنوبی انجام می‌شود.

به گفته FSS، شرکت‌های ووری بنک و شینهان بنک که از بانک‌های پیشرو کره جنوبی محسوب می‌شوند؛ با سوءاستفاده از پرمیوم کیمچی معروف بیت کوین در کره جنوبی، چنین سود هنگفتی به دست آورده و سپس سود حاصله آن را از کره جنوبی خارج کرده و بخش قابل‌توجهی از آن را به چین منتقل کرده‌اند. گفتنی است که پریمیوم کیمچی به تفاوت قیمت گران‌تر بیت کوین در صرافی‌های کره جنوبی نسبت به پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال در بازارهای دیگر اشاره دارد.

استخراج بیت کوین می‌تواند انتشار گاز طبیعی را مهار کند

آرک اینوست (Ark Invest) در گزارش اخیر خود عنوان کرده است که می‌توان گاز متان را به یک منبع انرژی برای استخراج بیت کوین تبدیل کرد. در این گزارش بیان شده است که سالانه ۲۶۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی منتشر می‌شود و بدون هیچ استفاده‌ای هدر می‌رود؛ این در حالی است که میزان متان مورد نیاز برای استخراج بیت کوین در هش ریت فعلی تنها ۲۵ میلیارد متر مکعب است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تحقیقاتی درباره عرضه اوراق بهادار غیرقانونی توسط کوین بیس آغاز کرده است

گزارش‌ها حاکی از آن است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، حمله دیگری علیه صنعت ارزهای دیجیتال ترتیب داده است. بلومبرگ به نقل از سه منبع آگاه گزارش داده که تنظیم‌کننده مالی آمریکا تحقیقاتی برای تعیین اینکه آیا کوین بیس به مشتریانش اجازه داده که توکن‌های ارزهای دیجیتالی که باید به‌عنوان اوراق بهادار ثبت می‌شدند را معامله کنند، آغاز کرده است.

این اقدام به دنبال ادعای کمیسیون بورس و اوراق بهادار مبنی بر اینکه در جریان بخشی از رسوایی معاملات مخفی یک کارمند سابق کوین بیس، این صرافی دست‌کم ۹ توکن را به‌عنوان اوراق بهادار ثبت نشده در پلتفرم خود لیست کرده است. کوین بیس فهرست کردن اوراق بهادار ثبت نشده در پلتفرم خود را رد کرده و از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خواسته تا در نحوه طبقه‌بندی اوراق بهادار و تعیین اینکه یک ابزار، اوراق بهادار است یا خیر، تجدیدنظر کند.

سرویس NOWPayments امکان پرداخت حقوق کارکنان از طریق شیبا این و را فراهم کرد

کسب‌وکارهایی که دارندگان توکن‌های شیبا این و را استخدام می‌کنند، می‌توانند گزینه دریافت حقوق و پرداخت‌ها از طریق این میم کوین را برای کارکنان خود فراهم کنند. این سرویس جدید توسط NOWPayments که یک ابزار پرداخت انبوه است، توسعه‌یافته و مشاغلی که به دنبال پرداخت دستمزد از طریق این میم کوین یا سایر انواع پرداخت‌های انبوه شیبا این و هستند، می‌توانند از آن استفاده کنند. ویژگی پرداخت انبوه به مشاغل اجازه می‌دهد تا فرآیند پرداخت دستمزدها از طریق ارزهای دیجیتال و سایر اشکال پرداخت‌های گروهی را تسهیل کنند.

نقشه بازار

روند مثبت بازار رمزارزها

کد خبر 591409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.