اشتراکات همه ادیان «گفتار نیک، کردار نیک و پندار نیک» است

موبد زرتشتیان اصفهان گفت: چکیده و اشتراکات همه ادیان، قرآن، تورات، انجیل و اوسطا در سه واژه «گفتار نیک، کردار نیک و پندار نیک» معنا پیدا می‌کند. آرزو می‌کنیم همه انسان‌ها نه در شعار بلکه در عمل به این واژه‌ها عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موبد بهزاد نیک دین، _ امروز چهارشنبه، پنجم مردادماه_ در دیدار از نمایشگاه روایت تبلیغ، اظهار کرد: آرزو می‌کنیم سر درب سازمان ملل اندیشه نیک، گفتار نیک و کردار نیک را بیان کنند تا سیاستمداران اصول خود را بر این سه اصل پایه گذاری کنند. آن زمان جامعه جهانی به سمت سعادت و تعالی خواهد رفت.

به گفته وی، در حال حاضر جایگاه ستم‌دیده و مقدسی هستیم، جایگاهی که شهدا از جان خود گذشتند تا ما بتوانیم این‌گونه در امنیت و با کمال دوستی، آزادی و وحدت با اعتقادات گوناگون زندگی کنیم.

وی با بیان اینکه ما ایرانیان چه بخواهیم و چه نخواهیم دو بینش و هویت و فرهنگ را به یدک می‌کشیم، اضافه کرد: یک هویت فرهنگ و بینش ایرانی و یکی اسلام ایرانی است. اسلام برگرفته از فرهنگ ایرانی است و ما اسلام وهابیت را باور نداریم. آریوبرزن‌، آرش کمانگیر، بابک خرمدین، عباس دوران، سردار قاسم سلیمانی، حسین فهمیده، همت و کاظمی را داشتیم که خونشان در هم تنیده بود تا ما با آرامش و در آزادی کامل امروز حرف‌هایمان را به گوش جهانیان برسانیم.

نیک دین خاطر نشان کرد: آنهایی که به حقوق بشر و سازمان ملل می‌نازند باید بدانند ما سه هزار سال پیش این‌ها را داشتیم و برترین و بهترین حقوق بشر کوروش بزرگ بود.

موبد زرتشتیان یادآور شد: آرزو می‌کنیم وحدت و هماهنگی در ادیان توحیدی روزبه‌روز افزایش یابد و ما ایرانیان به جایگاه واقعی خود برسیم.

وجه اشتراک همه ادیان منتظر الظهور بودن است

خاخام صدیق‌پور، نماینده یهودیان در اصفهان گفت: یک موضوعی که در یهودیت روی آن گفت‌وگو شده کلمه «شالوم» به معنای سلامتی، دوستی و با هم بودن است و بر روی این کلمه بسیار تکیه شده است.

وی با اشاره به آیه‌هایی از کتاب حضرت داوود تصریح کرد: در این آیه‌ها آمده است، وقتی حقیقت و درستی به هم نزدیک شدند نهایتاً صلح و صفا همدیگر را می‌بوسند که این به این معنا است که پایه هر دینی حقیقت و درستی و کامل بودن است، مانند برادرانی که کنار هم می‌نشینند و با هم گفت‌وگو و صحبت می‌کنند.

نماینده یهودیان در اصفهان ادامه داد: کلیمیان تاریخی ۲۸۰۰ ساله در اصفهان دارند که از دوره کوروش به اصفهان آمدیم و ما به این تاریخ می‌بالیم که سابقه طولانی در شهر اصفهان داریم.

وی خاطر نشان کرد: بزرگترین اشتراکی که ما با دیگر ادیان داریم این است که منتظر ظهور هستیم، منتظر الظهور بودن پایه و اساس چهار دین است. منتظر هستیم که منجی بیاید و همیشه در دعاها و نمازها دعا می‌نیم روزی عدالت جهانی برقرار شود و صداقت و صمیمیت در دنیا حکمفرما شود.

کد خبر 591401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.