دومین دوره آموزشی مدیران با عنوان «تحول دیجیتال» برگزار می‌شود

مدیر کل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان گفت: توانمندسازی کارکنان و مدیران شهری یکی از سیاست‌های شهرداری است که در این راستا دومین دوره آموزشی با عنوان «تحول دیجیتال» ویژه مدیران شهرداری برگزار می‌شود.

سیدمصطفی اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: لازمه پیشرفت، تحول، توسعه عملکرد و کارایی سازمان منوط به برگزاری دوره‌های آموزشی مؤثر و اثربخش است، لذا شهرداری اصفهان پیش از این دوره آموزشی شهر همگرا را ویژه مدیران برگزار می‌کند و دومین دوره آموزشی نیز با عنوان «تحول دیجیتال» برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مخاطبان این دوره آموزشی، معاونان شهردار، مدیران مناطق پانزده‌گانه، مدیران عامل سازمان‌های شهرداری و مدیران ستادی معاونت‌ها هستند، گفت: این دوره آموزشی به مدت پنج ساعت توسط دکتر شامی زنجانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تدریس خواهد شد.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان در خصوص اهمیت آموزش مدیران، تصریح کرد: توسعه عملکرد هر سازمانی منوط به آموزش، توانمند سازی کارکنان و مدیران آن سازمان است، لذا سازمان‌ها باید بتوانند با توجه به سرعت تغییرات فناوری و تکنولوژی‌های روز، آموزش‌های مناسبی را برای کارکنان و مدیران خود برگزار کنند.

وی با اشاره به رویکرد مدیریت شهری ششم در زمینه شهر هوشمند، خاطرنشان کرد: اگر فناوری‌های نوین، فناوری‌های اطلاعات و موضوعات مرتبط با تحول دیجیتال به درستی به‌کار گرفته شود، می‌تواند بسیاری از مشکلاتی که مجموعه مدیریت شهری با آن درگیر است را رفع کند و کیفیت خدمات شهری را بهبود بخشید.

اعتصامی با بیان اینکه برای ایجاد تحول در سازمان و تغییرات اساسی در بهبود عملکرد و کیفیت خدمات شهری، نیاز به تحول دیجیتال داریم، گفت: این دوره آموزشی به منظور آشنایی مدیران با این موضوع برگزار خواهد شد تا آنان در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود، مباحث مرتبط با بحث تحول دیجیتال را مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: مسائل مربوط به تحول دیجیتال و شهر هوشمند شامل دو بعد فناورانه و غیر فناورانه است، اما آن چیزی که بیشتر مورد توجه سازمان‌ها قرار گرفته، موضوع فناورانه است که در این راستا سعی داریم در این دوره آموزشی، نگاه فناورانه و غیرفناورانه را با هم تقویت کنیم.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان افزود: مباحث غیرفناورانه وزن بیشتری نسبت به مباحث تکنولوژیکی و فنی دارد، بنابراین نباید فقط زیرساخت‌های الکترونیکی و دیجیتالی را توسعه دهیم، بلکه باید فرهنگ استفاده از تجهیزات و امکانات را به عنوان فرهنگ‌سازی و آموزش ابعاد غیرفناورانه در نظر بگیریم و در برنامه‌ریزی‌ها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به صورت کلی در مباحث تحول دیجیتال، نزدیک به ۲۰ درصد موضوعات فناورانه و حدود ۸۰ درصد غیرفناورانه مؤثر است که تمرکز آن بیشتر بر آموزش، فرهنگ‌سازی، بهبود روش‌ها و اصلاح ساختارها است.

کد خبر 591389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.