شورای شهر کلمبیا در مسیر استفاده صددرصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر

راهکار شورای شهر بریستول برای کربن‌ صفر شدن تا ۲۰۲۴، برنامه شورای شهر ویکفیلد برای سیستم پارکینگ ارزان‌قیمت، آغاز رایزنی‌های شورای شهر لستر درمورد خدمات آینده بی‌خانمانی و رسیدگی شورای شهر سالت‌لیک به معضل اعیانی‌سازی عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهروندان کلمبیا بار دیگر با ارائه درخواستی با سه هزار امضا، از شورای شهر خود خواستند که تا سال ۲۰۳۰ در راستای استفاده صددرصدی از منابع تجدیدپذیر برای تولید انرژی اقدام کند. این درخواست در جلسه شورای شهر مطرح و در آن گزارش طرح «انرژی تجدیدپذیر آب و نور کلمبیا در سال ۲۰۲۲» پس از یک جلسه استماع عمومی پذیرفته شد. شورای شهر پذیرفته است که وضعیت اضطراری آب‌وهوایی نیازمند واکنش‌های شدیدتری از سوی شورا است تا انتشار گازهای گلخانه‌ای را حداقل به نصف و بهره‌گیری از منابع انرژی تجدیدپذیر را در سریع‌ترین زمان ممکن به صد درصد برساند.

بریستول؛ راهکار شورای شهر برای کربن‌صفر شدن تا ۲۰۲۴

شورای شهر بریستول اعلام کرد که مسئولان و کارکنان شورا طی سه سال گذشته به اندازه پیمودن مسیری تا ماه، مسافرت هوایی داشته‌اند که این امر با وجود شرایط اضطراری آب‌وهوایی به هیچ وجه قابل‌قبول نیست. تجزیه‌وتحلیل‌ها حاکی از آن است که تقریباً ۲۴۰ هزار مایل از این مسافرت‌ها به مقاصدی از جمله دوربان، توکیو، عمان، تالین و نیویورک انجام گرفته که برای هر یک از مالیات‌دهندگان شهر حدود ۲۹۰ هزار پوند هزینه پرواز، غذا و هتل داشته است.

شورای شهر با مد نظر قرار دادن تأثیرات زیست‌محیطی پروازهای منظم و ضمن پذیرفتن لزوم داشتن سفرهای بین‌المللی برای مشارکت در فرآیندها و تحولات جهانی مطرح کرد که شورا متعهد شده است تا سال ۲۰۲۴ میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را به صفر برساند و به این ترتیب سازمان‌های سراسر شهر را به انتخاب شیوه‌های پایدارتر حمل‌ونقل یا استفاده از ابزارهای ارتباط از راه دور برای برگزاری جلسات و ملاقات‌ها ملزم کرد.

شورای شهر بریستول همچنین با اشاره به این نکته مهم که بیشترین پروازها در بریتانیا توسط اقلیت کوچکی از مردم انجام می‌شود (۷۰ درصد از پروازها توسط ۱۵ درصد از مردم) اعلام کرد که با پیاده‌سازی ایده مالیات بر پروازهای مکرر به مقابله با این بحران خواهد پرداخت.

ویکفیلد؛ برنامه شورای شهر برای سیستم پارکینگ ارزان‌قیمت

شورای شهر ویکفیلد سیستم جدیدی به نام MiPermit را معرفی کرده است که به مردم اجازه می‌دهد بهای پارگینگ خود را با استفاده از یک برنامه آنلاین جدید یا از طریق تلفن پرداخت کنند. این برنامه جایگزین اپلیکیشن Ringo است که در حال حاضر در پارکینگ‌های شهرداری و سایر محل‌های پارک جاده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. شورای شهر اعلام کرد که سیستم جدید MiPermit هزینه‌ای به اندازه یک دوم سیستم قبلی را برای کاربران پارکینگ محاسبه خواهد کرد.

عضو کابینه شورای ویکفیلد در بخش برنامه‌ریزی و بزرگراه‌ها گفت: «شورا مایل است هزینه‌های ساکنان و بازدیدکنندگان را در هر کجا که ممکن است کاهش دهد و در شرایطی که هزینه‌های زندگی همواره رو به افزایش است، MiPermit یک گام مثبت در دستیابی به این هدف محسوب می‌شود.»

سولی‌هال؛ شورای شهر در جستجوی شریک برای ارائه طرح مسکن

شورای شهر سولی‌هال در نظر دارد به‌دنبال پاسخ‌گویی به نیازهای روزافزون شهروندان خود برای مسکن بیش از ۱۷۵ خانه در این شهر ایجاد کند. محل سابق مدرسه «سایمون دیگبی (Simon Digby)» واقع در جاده چستر (A452) از قبل برای این منظور پیشنهاد شده است. به این ترتیب پروژه مسکن‌سازی شورای شهر در حال حاضر یک پیشنهاد اولیه برای زمینی ۴.۵ هکتاری دارد که می‌تواند خانه‌های خانوادگی مورد نیاز بسیاری را در محیطی دلپذیر با وجود مسیرهای پیاده‌روی گسترده و چشم‌اندازی کم‌نظیر از دره «کول (Cole)» برای خانوارها فراهم آورد.

شورای شهر سولی‌هال به‌دنبال سازمانی است که بتواند این پیشنهاد اولیه را پیاده‌سازی کند و اعلام کرده است که سازمان منتخب باید تعهد روشنی برای اطمینان از مطابقت هر طرحی با بالاترین استانداردها برای بهره‌وری انرژی و پایداری ارائه دهد و از آنجا که این پروژه فراهم آورنده خانه‌های خانوادگی مورد نیاز شهر است، هر طرحی باید بر ایجاد یک حس متمایز از مکان و فراهم آوردن یک جامعه جدید و یکپارچه پررونق متمرکز باشد که موقعیتی عالی برای بهره‌مندی از فرصت‌های اقتصادی ایجاد شده به‌دنبال HS2 را به همراه داشته باشد.

سالت‌لیک؛ رسیدگی شورای شهر به معضل اعیانی‌سازی

شورای شهر سالت‌لیک پس از جمع‌آوری نتایج یک مطالعه سفارشی دریافت که بیشتر ساکنان در زمینه نحوه تغییرات شهر خود نگران هستند که این نگرانی‌ها به‌دنبال اعیانی‌سازی شهر ایجاد شده است. اعیانی‌سازی که به نام‌های اشراف‌نشینی، اصیل‌سازی یا اصالت‌گرایی نیز شناخته می‌شود فرایندی است که در آن بخش‌های فقیرتر یک شهر به دلایل مختلفی از جمله مهاجرت افراد ثروتمندتر، بهبود مسکن و جذب مشاغل جدید تغییر می‌کند و افزایش ارزش دارایی‌ها اغلب منجر به جابه‌جایی ساکنان اصلی می‌شود.

شورای شهر در فاز اول تحقیقات خود دریافت که این امر با نگرانی ۸۱ درصد از پاسخ‌دهندگان همراه بوده است و آن را فراخوانی برای اقدام در نظر گرفت چراکه درک این نگرانی‌ها نشان می‌دهد شورا باید برای پاسخ به فشارهای افزایش اجاره‌بها، قیمت خانه‌ها و دیگر تأثیرات ناشی از اعیانی‌سازی به‌ویژه روی آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه اقدامات بیشتری انجام دهد.

لستر؛ آغاز رایزنی‌های شورای شهر در مورد خدمات آینده بی‌خانمانی

شورای شهر لستر با برگزاری یک رایزنی عمومی از مردم خواست تا نظرات خود را در مورد خدمات بی‌خانمانی و کارتن‌خوابی در سراسر شهر ارائه دهند. شورا موظف است که هر پنج سال یک‌بار برای خدمات خود در این بخش استراتژی جدیدی ترسیم کند و با برگزاری رایزنی‌های عمومی این فرصت را به مردم می‌دهد تا نظرات خود را در مورد چالش‌های مقابله با بی‌خانمانی و حمایت‌های موجود از بی‌خانمان‌ها، همچنین پیشنهاد برای بهبود این خدمات در آینده مطرح کنند.

شورای شهر لستر برای مشارکت مردم در این رایزنی فرصتی تا ششم سپتامبر تعیین کرده چراکه لازم است بداند مردم در مورد خدمات موجود چه احساسی دارند، از نظر آن‌ها چه چیزی می‌تواند بهبود یابد و به زعم آن‌ها چگونه می‌توان با ارائه خدمات مؤثرتر، از برخی از آسیب‌پذیرترین افراد در شهر بهتر محافظت کرد.

کد خبر 591382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.