شهروندان آبراهه‌های لاهه را تمیز می‌کنند

به‌تازگی مقامات لاهه از آغاز کمپین جدیدی خبر دادند که ورزش‌های آبی و مراقبت از محیط‌زیست را با هم ترکیب می‌کند. این برنامه که «بیا با هم تمیز کنیم» نامیده می‌شود، بر ترویج طرح‌های پاکسازی جامعه از طریق همکاری با یک مدرسه محلی کایت‌بورد (تخته سواری روی آب) برای ایجاد یک پیشنهاد ویژه تمرکز دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از ژوئیه تا سپتامبر، مردم لاهه این فرصت را خواهند داشت که کانال‌های شهر را سوار بر تخته پارویی به صورت رایگان کاوش کنند. با این حال، شرکت کنندگان باید در طول سفر خود زباله جمع‌آوری کنند و آبراه‌های لاهه را با این کار تمیز کنند.

افرادی که به دنبال تفریح در آب‌های اطراف لاهه هستند، در تابستان امسال فرصتی بی‌نظیر خواهند داشت تا از طریق کانال‌های زیبای آبی در بین آسمان‌خراش‌ها و خیابان‌های شلوغ شهر گشت و گذار بکنند. این پیشنهاد از ژوئیه تا سپتامبر هر پنجشنبه به صورت رایگان در دسترس خواهد بود.

این سفر حدود دو ساعت طول می‌کشد و در حالی که مردم می‌توانند شهر را از منظری کاملاً متفاوت تجربه کنند، بعضی از کارهای اجتماعی را نیز انجام خواهند داد.

پارو زدن در حالت ایستاده جدا از سرگرم کننده بودن، فرصتی را برای حذف زباله‌های شناور در کانال‌های شهر مهیا می‌کند. تنها شرط لازم برای شرکت در کمپین، به همراه داشتن یک بزرگسال و مدرک شنا است؛ سایر تجهیزات توسط مسئولان کمپین در اختیار افراد گذاشته خواهد شد.

وجود زباله‌ها در آبراه‌های لاهه یک مشکل بزرگ است و دلیل اصلی ورود پلاستیک به کانال‌ها وزیدن باد و انتقال زباله‌ها از خیابان‌ها به درون آب است. تیم‌های بهداشت کانال‌ها در لاهه، هر سال ۱۲۰ تن زباله را از آب خارج می‌کنند. زباله‌هایی که از آب خارج نمی‌شوند می‌توانند به اعماق فرو بروند و به میکروپلاستیک‌ها تجزیه شوند.

با در نظر گرفتن این موضوع، کمپینی توسط شهرداری لاهه ایجاد شده است که هدف آن انتشار روایت همه افرادی است که برای تمیز نگه داشتن شهر تلاش می‌کنند. این اقدام به کارمندان شهر محدود نمی‌شود، بلکه شامل افرادی است که به محله خود اهمیت می‌دهند و سعی می‌کنند محیط خود را بهتر کنند.

شهردار در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «به عنوان یک شهرداری، ما کارهای زیادی برای مقابله با مشکل زباله انجام می‌دهیم. مزاحمت‌های ناشی از زباله یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های شهری است و با هدف ما که داشتن شهری تمیز و قابل زندگی است، در تضاد است.»

شهروندان، آبراهه‌های لاهه را تمیز می‌کنند

کد خبر 591376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.