ماتیاس تل؛ با ستاره نوجوان و جدید بایرن مونیخ آشنا شوید!

تیم فوتبال بایرن مونیخ یک ستاره نوجوان و آینده‌دار با مبلغ ۲۸/۵ میلیون یورو از تیم رن فرانسه جذب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بایرن مونیخ یک بازیکن نوجوان با پتانسیل قابل توجهی به نام "ماتیس تل" را خریداری کرده است و این بازیکن ۱۷ ساله با عملکرد درخشانی در تابستان، از تیم رن فرانسه جدا شد. او هنوز به عنوان یک پدیده شناخته نشده است، اما قهرمانان بوندسلیگا معتقدند که می‌توانند این الماس را به یک ستاره بزرگ تبدیل کنند.

این روند عجولانه نخواهد بود، اما همه کسانی که با این انتقال مرتبط هستند معتقدند که این جوان اکنون خود را در بهترین مکان ممکن برای نشان دادن کامل پتانسیل‌های غیرقابل شک خود، می‌بیند.

ماتیاس تل کیست؟

تل یک مهاجم امیدوارکننده است که قبل از ورود به رن در سال ۲۰۲۰، مدتی را با باشگاه پاری سن ژرمن و در مرکز آموزشی مشهور Clairefontaine گذراند.

او به سرعت از طریق سیستم آنجا کشف شد و رکورد ادواردو کاماوینگا، ستاره جدید رئال مادرید را به عنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه، با انجام نخستین بازی خود در سن ۱۶ سال و ۱۱۰ روز را شکست. او در طول فصل ۲۲-۲۰۲۱ موفق شد ۱۰ بازی انجام دهد و قبلاً ۶ گل برای تیم B رن به ثمر رسانده بود.

او ملی پوش جوانان فرانسه است و اوایل امسال کاپیتان کشورش به قهرمانی زیر ۱۷ سال اروپا شد و سه گل به ثمر رساند. در گذشته با تیری آن ری، مهاجم افسانه‌ای سابق آرسنال و بارسلونا مقایسه‌هایی انجام شده است، و اکنون گفته می‌شود که او مستحق دریافت دستمزد هنگفتی است.

بایرن مونیخ برای جذب ماتیاس تل چقدر پرداخت کرده است؟

رسانه‌ها، در ۲۳ ژوئیه تأیید کردند که بایرن به توافقی دست یافته است که باعث می‌شود آنها، ماتیاس تل را از فوتبال فرانسه به آلمان بیاورند. ارزش این قرارداد، ۲۰ میلیون یورو اولیه (۱۷ میلیون پوند / ۲۰ میلیون دلار) است و احتمال پرداخت ۸.۵ میلیون یورو دیگر (۷ میلیون پوند / ۹ میلیون دلار) وجود دارد. او قراردادی ۵ ساله با غول‌های آلمانی امضا کرده که تا تابستان ۲۰۲۷ به پایان خواهد رسید.

تل، پس از معرفی به عنوان بازیکن جدید بایرن ابراز خوشحالی کرد و به سایت رسمی باشگاه گفت: "بایرن یکی از بهترین تیم‌های جهان است. من واقعاً مشتاقانه منتظر این چالش بزرگ هستم و همه چیز را برای این باشگاه خواهم داد. مذاکرات با حسن صالحیمیجیچ و مسئولان باشگاه بایرن واقعاً من را تحت تأثیر قرار داد و به سرعت گفتم که می‌خواهم به مونیخ بروم.»

آیا ماتیاس تل جانشین روبرت لواندوفسکی در بایرن مونیخ خواهد شد؟

بایرن پس از رفتن روبرت لواندوفسکی به بارسلونا، خود را در بازار نقل و انتقالات به تکاپو انداخته تا بخش هجومی را تقویت کند.

این ستاره، پس از به ثمر رساندن ۳۴۴ گل در ۳۷۵ بازی، از این تیم جدا شده است و جای خالی او به شکل قابل توجهی، حس می‌شود. هیچ درخواستی وجود ندارد که تل این وظیفه را بر عهده بگیرد، زیرا او هنوز خیلی جوان است که چنین مسئولیتی را بر عهده بگیرد، اما او بخشی از تیم اصلی جولیان ناگلزمن را تشکیل می‌دهد.

پنچره شلوغ نقل و انتقالات تابستانی بایرن مونیخ

تحرکات زیادی از سمت بایرنی‌ها در طول پنجره فعلی وجود داشته است که آخرین جذب بازیکن مربوط به ماتیاس تل است که بخشی از این روند است.

بایرن با سرمایه‌گذاری کلان روی بازیکنانی مانند سادیو مانه، مهاجم سابق لیورپول، ماتیاس دی لیخت، مدافع ملی پوش هلندی و رایان گراونبرچ، هافبک هلندی، پول زیادی را خرج کرده است.

در بحث خروجی بازیکنان، لواندوفسکی برجسته‌ترین نامی است که جدا شده است است. با این حال نیکلاس سوله، کورنتین تولیسو، مارک روکا و عمر ریچاردز هم مونیخ را ترک کردند تا در تیمی دیگر، شروعی تازه داشته باشند.

کد خبر 591374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.