سیاه‌پوش شدن مشهد در آستانه ماه محرم

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از سیاه‌پوش شدن این کلان‌شهر در آستانه فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام و نصب و اکران ۷۸ المان ویژه این ایام خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و در راستای فراهم‌سازی بسترهای لازم در شهر برای ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع)، ویژه برنامه‌ها و اقدامات مختلفی به ویژه در دهه آغازین ماه محرم در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به حضور گسترده زائران و مجاوران رضوی در مجاورت حرم مطهر رضوی، در این ایام تمامی نیروهای خدمات شهری به صورت آماده‌باش مشغول فعالیت خواهند بود و به صورت مداوم نظافت و شست‌وشوی محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی صورت خواهد گرفت.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد افزود: با توجه به اهمیت حفظ ایمنی عزاداران حسینی، بازدیدهای ایمنی از ایستگاه‌های صلواتی و محل‌های عزاداری عمومی به صورت ویژه توسط نیروهای آتش‌نشان مشهدی انجام خواهد شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از ۳۰ دستگاه خودروی آتش نشانی و ۹۰ نیروی آتش نشان در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و مکان‌های برگزاری مراسمات مذهبی مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به نصب ۷۸ المان ویژه ماه محرم در سطح شهر، افزود: بیش از ۲۰ هزار مترمربع از فضاهای بیلبوردها و استرا بوردهای شهری به اکران‌های مرتبط با ماه محرم اختصاص یافته است و علاوه بر آن نیز بیش از چهار هزار عدد آویز ستونی، ۳۵۰۰ عدد پرچم بیرقی در خطوط بی آر تی و ۱۵۰۰ پرچم مشکی در سطح شهر، مشهد الرضا (ع) را سیاه‌پوش می‌کند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد اظهار کرد: با توجه به ضرورت برنامه ریزی برای سهولت تردد زائران و مجاوران رضوی در محورهای منتهی به حرم رضوی اقداماتی نظیر سرویس‌دهی ویژه ۷۰ دستگاه اتوبوس در خطوط عبوری و منتهی به حرم مطهر در روز تاسوعا و عاشورا، افزایش پنج ساعته کار پارکینگ‌ها در هسته مرکزی شهر از ساعت ۲۲ تا سه بامداد، کاهش دو دقیقه‌ای سر فاصله زمانی قطار شهری در خط یک و آماده باش ۲۴ ساعته مرکز کنترل ترافیک در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: اجرای اولین سوگواره نمایشی محرم به مدت ۱۰ شب در سطح شهر و واگذاری پارکینگ‌های کلاهدوز، پردیس و سجادی به هیئت‌های مذهبی جهت برگزاری مراسم از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده توسط مدیریت شهری برای این ایام است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار جایگاه‌ها و سازه‌های مناسبتی در اماکن پر تردد شهری از هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی تقاضا می‌شود برای نصب بنرهای اطلاع‌رسانی مراسم مذهبی خود از این سازه‌های جانمایی شده در سطح شهر استفاده کنند.

کد خبر 591367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.