جلوگیری از افزایش آنارشیسم معماری در ساختمان‌های اراک

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: در انتخاب نمای برتر باید علاوه بر مولفه‌های زیباشناختی دیگر مولفه‌ها را نیز در نظر داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدوحید میرنظامی در حاشیه مراسم اختتامیه مسابقه نمای برتر که ظهر امروز _چهارشنبه پنجم مردادماه ١۴٠١_ برگزار شد، اظهار کرد: از سازمان نظام مهندسی استان مرکزی می‌خواهیم از آنارشیسمی که این روزها در طراحی و معماری در حوزه بصری ایجاد شده است، جلوگیری کند.

وی ادامه داد: بر اساس حقوق عمومی، حاکمیت نمی‌تواند نسبت به مواردی همچون نما بی‌تفاوت باشد و شهرداری و سازمان نظام مهندسی که در این زمینه نماینده حاکمیت است، باید توجه بیشتری داشته به آن باشد، چرا که علی‌رغم اینکه مهندس ناظر بر مباحث سازه‌ای ساختمان نظارت دارد، اما در شهر اراک بر مباحث سیما و منظر ساختمان کمتر توجه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: نمای ساختمان‌ها ویترین شهر است، اما این روزها انبوه‌سازان توجه خود را به صرفه اقتصادی معطوف کرده‌اند و این باعث شده است معماری رومی که از نظر فرهنگی با جامعه ما هم‌خوانی ندارد و از نظر سازه‌ای غیراستاندارد است در شهر اراک رواج یابد.

وی در خصوص انتقاد از نمای مجتمع آفتاب در میدان شهدای اراک، افزود: در مباحث نمایی باید تمام مقوله‌ها مانند نور، زیبایی و امنیت در مواقع حریق و زلزله را مورد توجه قرار داد.

کد خبر 591364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.