مشکلات مالی مانع احیای بافت فرسوده آلونی است

شهردار آلونی گفت: شهرداری از نظر مالی توانایی ندارد تا در بافت فرسوده اقدامات عمرانی انجام دهد.

نبی‌الله رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تمام قسمت‌های شهر دارای بافت فرسوده است؛ با توجه به اینکه در گذشته روستای سینی به شهر ملحق شده و اکنون محله سینی نام گرفته، این محله دارای بخش‌های بسیار فرسوده است.

وی افزود: شهرداری از نظر مالی توانایی ندارد در بافت فرسوده اقدامات عمرانی داشته باشد؛ محله سینی و جنوب شهر بیشترین بافت فرسوده را در شهر دارد و بسیار نیازمند رسیدگی است، این محلات نیازمند بازگشایی معابر، آسفالت، جدول‌کشی، زیرسازی و کانیو است.

شهردار آلونی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی هم در این زمینه وارد نمی‌شود زیرا شهر کوچک است و تاکنون رایزنی‌های شهرداری بی‌نتیجه بوده است، تنها در محله سینی ۱۰ میلیارد تومان و در جنوب شهر پنج میلیارد تومان اعتبار برای اقدامات در بافت فرسوده نیاز است.

رحمتی درخصوص احداث فرهنگسرا در این محلات گفت: نسبت به این امر و اجرای سایر اقدامات فرهنگی در بافت فرسوده نمی‌توان تا مدت‌ها فکر کرد زیرا اعتبارات کافی نیست.

به گزارش ایمنا، شهر آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا است و با این وجود از بسیاری امکانات بی‌بهره مانده است، این شهرستان همه‌ساله پذیرای گردشگران بسیاری است اما از نظر فضای سبز، تفریح‌گاه و حتی یک ایستگاه برای گذر موقت گردشگران بسیار ضعیف است، این شهر پتانسیل‌های فراوانی برای ایجاد اشتغال و جذب گردشگر دارد اما تاکنون آن گونه که باید اقدام اساسی در این خصوص نشده است و همچنان شاهد هیچ تغییری در شهر نیستیم.

کد خبر 591351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.