تنبیه اخلاقی اسکوترسواران متخلف در ایتالیا

برای نخستین بار در اروپا طرح تنبیهی اسکوترسواران متخلف به اجرا درآمده است که بر اساس آن مقامات ایتالیایی با افرادی که قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا بگذارند ابتدا به صورت پیامک‌های اخلاقی و در صورت تکرار به طور قهری برخورد خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از روز گذشته، یک پروژه آزمایشی جدید در شهرهای رم و میلان ایتالیا آغاز شده است که به کاهش حوادث مربوط به پارک نادرست اسکوترهای الکترونیکی مربوط می‌شود.

به طور خاص، کاربرانی که به قوانین راهنمایی و رانندگی در مورد پارک کردن دستگاه‌های میکروموبیلیتی بی‌احترامی می‌کنند، هشدارهایی را در تلفن‌های خود دریافت خواهند کرد. با این حال، ایده هشدارها مجازات نیست، بلکه آموزش و شکل دادن به رفتار مسئولانه‌تر است.

تنبیه اخلاقی اسکوترسواران متخلف در ایتالیا

از روز گذشته، کاربران سرویس اسکوتر اشتراکی در رم و میلان که خارج از مناطق مجاز پارک می‌کنند یا به روشی نادرست برخلاف قوانین راهنمایی و رانندگی پارک می‌کنند، از طریق اعلان برنامه اپراتور، مستقیماً روی تلفن هوشمند خود یک "هشدار" دریافت خواهند کرد.

در صورت تکرار رفتار نادرست، بار دوم از طرف اپراتور جریمه خواهند شد. با این حال، این مجازات با راهنمای پارک کردن و رعایت قوانین ترکیب خواهد شد.

در صورت تخلف سوم، افراد در دوره اجباری و رایگان رانندگی که در پاییز ۲۰۲۲ برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد. حساب کاربری شخص متخلف تا انتهای کلاس آموزشی تعلیق می‌شود و در نتیجه امکان استفاده از خدمات اشتراک‌گذاری برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

مسئولان شهر اعلام کرده‌اند که ترویج استفاده صحیح از وسایل جابه‌جایی مشترک هدف اصلی شهرداری‌ها است و اگر این پروژه در اهداف خود موفق شود، به سایر شهرهای ایتالیا نیز گسترش خواهد یافت.

تنبیه اخلاقی اسکوترسواران متخلف در ایتالیا

کد خبر 591350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.