اهمیت ورود هیئت‌های مذهبی به رفع آسیب‌های اجتماعی

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در بزرگداشت ایام محرم و صفر به منظور جذب بیش از پیش جوانان و نوجوانان باید از روش‌های جدیدی در قالب برنامه‌های فرهنگی استفاده کرد و از جنبه‌های مختلف هنری، فناوری‌های نوین و تئاتر در این راستا بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد کناری‌نژاد امروز _ پنجم مردادماه_ در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر بیشتر برنامه‌هایی که در قالب شعائر آئینی برای ماه‌های محرم و صفر تعریف شده، از نظر شکلی و اجرایی نوآوری و خلاقیت نداشته است، در بزرگداشت ایام محرم و صفر به ویژه با محوریت پیام‌آور کربلا حضرت زینب (س) به منظور جذب بیش از پیش جوانان و نوجوانان باید از روش‌های جدیدی را در قالب برنامه‌های فرهنگی استفاده کرد و از جنبه‌های مختلف هنری، فناوری‌های نوین و تئاتر در این راستا بهره گرفت.

وی افزود: به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس از برگزاری رویدادها و برنامه‌های جدید که مخاطب با آنها ارتباط خوبی بگیرد استقبال می‌کنم. مداحان و هیئت‌های مذهبی باید به مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه نیز توجه داشته باشند و به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: هیئت‌هایی که در برگزاری مراسم مذهبی پیش‌قدم هستند و اباعبدالله (ع) الگوی آنها است، باید نسبت به رفع مشکلات شهر به ویژه توجه به کودکان کار و کودکان بازمانده از تحصیل دغدغه داشته باشند. کمک به کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست باید از دغدغه‌های هیئت‌ها باشد و رفع این مشکل باید در اولویت قرار گیرد، زیرا این گونه است که هیئت مترقی امام حسین (ع) می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: در شهر بندرعباس حدود ٧٠٠ کودک بازمانده از تحصیل داریم و به همین اندازه هیئت مذهبی ثبت شده در سازمان تبلیغات شهر بندرعباس داریم، همچنین حدود ١١٠ مرکز نیکوکاری و مجموعه‌های مردم نهاد در شهر وجود دارد که تلاش‌های بسیاری در موضوعات مختلف دارند و همیشه در صف اول خدمت‌رسانی هستند، لذا با هم‌افزایی و مشارکت این گروه‌ها می‌توان به حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود و به رفع مشکلات کمک کرد، هرگاه اقدامی با مشارکت مردم انجام شده، به نتایج بهتری رسیده است.

کد خبر 591321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.