تداوم طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سمنان

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری سمنان از اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در این شهر توسط شهرداری خبر داد.

مهدی خالصی‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه وجود سگ‌های ولگرد در همه جای شهر رفته‌رفته به یکی از مشکلات مدیریت شهری تبدیل شده است، اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد سگ‌های ولگرد و مزاحمت‌های این حیوانات برای شهروندان، ایجاد آلودگی‌های محیطی در سطح شهر و درخواست‌های مکرر شهروندان برای برطرف کردن این مشکل، طرح ضربتی جمع‌آوری این سگ‌ها در دستور کار حوزه خدمات شهری قرار گرفته و به سرعت در حال اجرا است.

وی افزود: سگ‌های ولگرد از شمال شهر تا محلات حاشیه‌ای و مرکزی شهر وجود دارند و بسیاری از شهروندان خواهان پاکسازی شهر از وجود این حیوانات هستند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: مدیریت شهری برای جمع‌آوری آنان تلاش کرده، اما این اقدامات جوابگوی رفع کامل این مشکل نبوده است. شهرداری اقدام به جمع‌آوری می‌کند، اما سگ‌هایی که در بیابان‌های اطراف شهر زندگی می‌کنند، برای یافتن غذا به اطراف شهر هجوم می‌آورند.

خالصی‌دوست اضافه کرد: با وجود اینکه عملیات زنده‌گیری سگ‌های ولگرد بسیار دشوار و هزینه‌بر است، اما اکیپ‌های مختلف شهرداری در طول شبانه‌روز نسبت به زنده‌گیری و جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت مردم برای اجرای بهتر این طرح، تصریح کرد: طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد به صورت مستمر تا پایان سال انجام می‌شود. غذا دادن به حیوانات شهری ازجمله سگ و گربه روند طبیعی زندگی آن‌ها را به هم می‌زند و علاوه بر به خطر انداختن زندگی آن‌ها، برای طبیعت نیز مشکل ایجاد می‌کند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری سمنان گفت: از شهروندان درخواست می‌شود با معرفی محل تجمع این حیوانات از طریق سامانه ۱۳۷ یا شماره ۳۳۳۳۲۲۰۲۲ با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند تا با اجرای مداوم این طرح بتوانیم محیط شهر را در مقابل شیوع بیماری‌های قابل انتقال از سگ به انسان، ایمن و بستر لازم جهت سلامتی شهروندان را فراهم کنیم.

کد خبر 591313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.