تخفیف عوارض ساختمانی تا ۳۰ مهرماه اعمال می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از تصویب لایحه شهرداری اصفهان مبنی بر ۲۵ درصد تخفیف عوارض ساختمانی توسط شورای اسلامی شهر خبر داد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص لایحه پیشنهادی ۲۵ درصد تخفیف شهرداری برای عوارض ساختمان، اظهار کرد: به تازگی شهرداری اصفهان لایحه‌ای را به شورای اسلامی شهر مبنی بر داشتن اجازه اعمال تخفیف ۲۵ درصدی برای عوارض ساختمانی تقدیم کرد.

وی با اشاره به اینکه شهروندان اصفهانی اطلاع دارند، از ابتدای سال ۱۴۰۱، شورای اسلامی شهر اصفهان مجوز مربوطه به تخفیف ۳۵ درصدی را برای تمام طبقات ساختمانی تا سی‌ویکم تیرماه به تصویب رسانیده بود، ادامه داد: با توجه به اتمام این مهلت زمانی، شهرداری اصفهان باید طبق قوانین به‌منظور تداوم اعمال تخفیف برای شهروندان، مجوزی را از شورای اسلامی شهر دریافت می‌کرد که به عنوان لایحه این کار انجام گرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص جزئیات تخفیف جدید شهرداری برای پرداخت عوارض ساخت‌وساز، تصریح کرد: تفاوت مجوز تخفیف عوارض ساختمانی جدید تصویب شده با تخفیف گذشته که تا سی‌ویکم تیرماه ۱۴۰۱ مهلت داشت، این است که تخفیف گذشته شامل تمام طبقات ساختمان با میزان ۳۵ درصد می‌شد، اما در مجوز تخفیف جدید، این رقم ۲۵ درصد و تنها شامل طبقات اول تا سوم ساختمان‌ها می‌شود.

وی افزود: لازم است بدانیم که مجوز جدید تخفیف ۲۵ درصدی عوارض ساختمانی نیز تا سی‌ام مهرماه ۱۴۰۱ مهلت دارد و پس گذشت مهلت آن تخفیف‌های در نظر گرفته شد برداشته خواهد شد.

قربانی در خصوص مدت زمان‌های تعیین شده برای تخفیف‌های عوارض ساختمانی، گفت: با توجه به اینکه در پایان هر سال شهرداری با انبوهی از مراجعات مردمی برای دریافت پروانه ساختمانی مواجه است، این زمان‌های متعدد تعیین می‌شود تا مراجعات مردمی و درخواست‌ها را در طول سال توزیع کند تا در نهایت منجر به نحوه مطلوب‌تر خدمات از سوی شهرداری به شهروندان شود.

وی با اشاره صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی در شهرداری اصفهان، اضافه کرد: امسال علاوه‌بر اقدامات انجام شده، شاهد صدور الکترونیکی پروانه ساختمان‌ها نیز هستیم که موجب آسایش و رفاه شهروندان شده است و امیدواریم نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

کد خبر 591303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.