رانت از مدیریت شهری اصفهان حذف شده است؟

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز به جرئت می‌توانیم بگوییم دست‌اندرکاران شهر، سفره هر نوع توافق و رقمی که شفاف نباشد، را برچیده‌اند و آنچه در شهرداری دریافت می‌شود، همان چیزی است که به تصویب شورای اسلامی شهر و مراجع ذی‌ربط رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی در برنامه برخط رادیویی، اظهار کرد: یکی از انتظارات مردم از مدیران این است که اقدامات ادارات و سازمان‌ها قابل رصد و به دور از ابهام باشد، لذا با توجه به این حساسیت، طرح شفافیت در دستور کار قرار گرفت تا درآمدها و هزینه‌های شهر برای مردم شفاف شود.

وی با بیان اینکه طرح شفافیت از همان روزهای نخست آغاز به کار شورای اسلامی شهر ارائه شد و به طول انجامیدن آن به علت تلاش برای پخته کردن طرح بود، افزود: در نهایت پس از بررسی طرح شفافیت تصویب و مراحل تأیید خود را گذراند و لازم‌الاجرا شد؛ اکنون سامانه شفافیت و سوت‌زنی مدیریت شهری در دسترس مردم قرار دارد و همه می‌توانند از آنچه در شهرداری می‌گذرد، مطلع باشند.

شهرداری در مسیر سالم‌سازی فعالیت‌ها با جدیت ورود کرده است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تمام مدیران شهری علاقه‌مند و پیگیر اجرای این طرح بودند از این رو تاکنون به نحو مطلوبی این طرح را پیاده شده است، ادامه داد: در این راستا کمیته سلامت اداری هر هفته به ریاست شهردار و نظارت سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تشکیل می‌شود تا پیشرفت کار را بررسی کنند؛ در مسیر سالم‌سازی فعالیت‌ها و حذف رانت در شهرداری، جدیت خوبی وجود دارد و سایر دستگاه‌ها نیز در این امر، مدیریت شهری را یاری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه آنچه امروز در شهرداری دریافت می‌شود، شفاف، بدون دخالت افراد و بدون دریافت ریالی به عنوان توافق است، تصریح کرد: هزینه‌هایی که در گذشته به عنوان توافق دریافت می‌شد این سوال را ایجاد می‌کرد که آیا همه چیز قانونی است؟ امروز به جرئت می‌توانیم بگوییم دست‌اندرکاران شهر، سفره هر نوع توافق و رقمی که شفاف نباشد، را برچیده‌اند و آنچه دریافت می‌شود همان چیزی است که به تصویب شورای اسلامی شهر و مراجع ذی‌ربط رسیده است. از اوایل تیرماه صدور پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و این اقدامات به صورت کامل شفاف و قانونی خواهد بود و تا پایان سال نیز هرنوع خدمتی در شهرداری به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

نورصالحی اظهار کرد: به یک دوره زمانی برای تمرین و تکرار نیاز داشتیم تا مردم برای دریافت پروانه الکترونیکی با روند کار آشنا شوند. امروز این فرایند تسهیل شده است و مردم از طریق سامانه طراحی شده می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری صاحب بدنه‌ای پاک است که اکثریت قریب به اتفاق کارکنان مسیر صحیح انجام فعالیت‌ها را دنبال می‌کنند، گفت: با مصوبات شورای اسلامی شهر و دقیق‌سازی هزینه‌های مربوط به دریافت پروانه ساختمانی، به دنبال شفافیت بودیم، در این راستا تمام مواردی که در حوزه صدور پروانه سبب بروز آسیب‌هایی می‌شد در این طرح دیده شده است، بر این اساس زمینه برای انجام کار غیرمتعارف فراهم نمی‌شود.

برنامه‌های مدیریت شهری در آستانه ماه محرم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص برنامه‌های مدیریت شهری در آستانه ماه محرم، تصریح کرد: سیاست شورای اسلامی شهر و شهرداری تسهیل‌گری حضور مردم در برگزاری رویدادهای فرهنگی است، اوج آن را در عید غدیر دیدیم و در ماه محرم نیز برنامه همین است؛ لذا با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی دریافت هر مجوز در چارچوب مقررات، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شهرداری یا سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طی برنامه‌ای با همکاری مردم و مدیریت شهری، شهر یکپارچه سیاه‌پوش می‌شود و به استقبال ماه محرم می‌رویم؛ برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی نیز مردم می‌توانند به درگاه مربوطه دریافت مجوز مراجعه کنند، اگر محل مورد تأیید بود مجوز داده می‌شود و اگر به علت رعایت مسائل ترافیکی نیازمند جابه‌جایی بود، پیشنهادات داده می‌شود و جانمایی انجام می‌گیرد؛ در برپایی موکب‌ها و داربست‌ها شهرداری با امکانات خود به مردم کمک می‌کند و این مسائل با رعایت ملاحظات ایمنی و ترافیکی انجام می‌شود.

پیشرفت ۳۸ درصدی احداث خط ۲ مترو

نورصالحی در خصوص روند احداث خط دو مترو، اظهار کرد: خط دو از ایستگاه دارک یا شمال زینبیه آغاز و تا ابتدای خیابان شهید اشرفی اصفهانی به طول ۱۵ کیلومتر با ۱۶ ایستگاه احداث می‌شود؛ این خط تاکنون حدود ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. روز عید غدیر، دستگاه حفار به ایستگاه آیت‌الله کاشانی وارد شد، این دستگاه به سمت میدان امام حسین (ع) و سپس میدان امام علی (ع) می‌رود و سپس دو مسیر تونل از شرق و غرب در این میدان به هم می‌پیوندند.

وی با اشاره به اینکه سفت کاری ۱۶ ایستگاه انجام شده و به زودی نازک کاری آن آغاز می‌شود، افزود: همزمان با عید غدیر تأمین مالی کل سیستم‌های ناوگان با همکاری یکی از شرکت‌های توانمند داخلی انجام شد؛ این تأمین مالی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است که در شورای اقتصاد به تصویب رسید و در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و بانک مرکزی فرایند آن انجام شد. اگر قرار بود این بودجه از شهرداری تأمین شود چندین سال طول می‌کشید، اما اکنون پروژه سریع‌تر دنبال می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ادامه خط یک مترو تا میدان استقلال طبق برنامه قرار است پنج کیلومتر به این خط اضافه شود، خاطرنشان کرد: شهرداری علی‌رغم اینکه برای اتصال به شهرهای اطراف به طور قانونی وظیفه ندارد، اما همکاری لازم را برای اتصال خط یک مترو به بهارستان، شاهین‌شهر و نجف‌آباد و ادامه خط دو به خمینی‌شهر انجام می‌دهد. وابستگی حمل‌ونقل عمومی به اتوبوس مطرح است، بنابراین برای تأمین ناوگان و خرید اتوبوس‌های جدید و میدل باس تلاش‌هایی انجام شده تا در ابتدای مهر شرایط خوبی از نظر حمل‌ونقل عمومی و تردد شهروندان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان در بودجه پیش‌بینی شده و امیدواریم اتوبوس‌هایی که نیازمند بازسازی است به زودی به ناوگان اضافه شود.

تمهیدات مدیریت شهری برای رونق ساخت و ساز

نورصالحی با اشاره به تمهیدات مدیریت شهری برای رونق ساخت و ساز، گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، کل پروانه‌های ساختمانی تا ۳۱ تیر با ۳۵ درصد صادر می‌شد که از اول مرداد تا پایان مهر، بر اساس مصوبه جدید، صدور پروانه ساختمان‌ها تا سه طبقه شامل ۲۵ درصد تخفیف می‌شود و تخفیف سایر ساختمان‌ها فعلاً حذف خواهد شد؛ این مجموعه اقدامات سبب ارزان تمام شدن ساخت و ساز برای شهروندانی است که استفاده شخصی از ساخت و ساز خود دارند. بر اساس قوانینی که مصوب مجلس نیز است برای برخی اقشار از جمله معلولان تخفیف‌هایی در عوارض ساختمانی لحاظ شده است.

وی با اشاره به توجه ویژه مدیریت شهری به محلات کم برخوردار، تصریح کرد: امسال با توجه به رویکرد محله محوری مدیریت شهری ۳۰ محله از ۱۵ منطقه شناسایی و رقم‌های خوبی پیش‌بینی و پروژه‌های محرک خوبی برای آن‌ها تعریف شد که امیدواریم این روند هر سال به خوبی انجام شود.

کد خبر 591242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.