تصفیه بدهی بانکی شهرداری قزوین در آینده نزدیک

شهردار قزوین از کاهش ۴۰۰ میلیارد تومانی بدهی شهرداری به بانک شهر خبر داد و گفت: باقی‌مانده بدهی تعدیل شده بانکی به‌زودی به‌صورت یک‌جا پرداخت ‌شده و شهر قزوین از این دین مالی سنگین رهایی خواهد یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قزوین، مهدی صباغی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات مالی شهرداری قزوین بدهی کلان بانکی بود که اقساط و سود مرکب پرداختی ماهانه بخش عمده‌ای از درآمدهای شهر را می‌بلعید.

وی افزود: از آغاز فعالیت در دوره جدید تمرکز مجموعه مدیریت شهری بر حل‌وفصل این مشکل و تصفیه بدهی بود و مذاکرات فراوانی نیز با مجموعه‌های مختلف ازجمله مدیریت بانک شهر صورت گرفت.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: بدهی کلان به بانک شهر در ابتدای امر در حدود ۹۰۰ میلیارد تومان بود که با پیدا کردن راهکارهای گوناگون توسط متخصصان مالی و اقتصادی شهرداری و با کمک برخی دستگاه‌های نظارتی، این بدهی با توجه به موضوعات قانونی و پرداخت‌های هنگفت سال‌های گذشته تعدیل شده و به ۵۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

صباغی تصریح کرد: با نتیجه‌بخش بودن نزدیک به هشت ماه رایزنی و مذاکرات فشرده با مسئولان بانک و دیگر مسئولان مربوطه، باقی‌مانده بدهی تعدیل شده بانکی نیز به‌زودی به‌صورت یک‌جا پرداخت شده و شهر قزوین از این دین مالی سنگین رهایی خواهد یافت.

شهردار قزوین گفت: تلاش خواهیم کرد تا کلیه موانع و مشکلات در مسیر پیشرفت، توسعه و تعالی شهر قزوین رفع و شهر را در مسیر ترقی و تأمین شرایط لازم برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام قرار دهیم.

کد خبر 591217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.