خطرات کرونای طولانی مدت در میان کودکان

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تقریبا ۶ درصد کودکانی که به کووید-۱۹ مبتلا شدند، ۹۰ روز بعد علائم کرونا طولانی مدت را گزارش کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی خطرات کووید طولانی مدت در میان کودکان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۱۸۸۴ کودک مبتلا به کووید -۱۹ را مورد ارزیابی قرار دادند، این افراد ۹۰ روز تحت نظر بودند. کرونای طولانی مدت در میان حدود ۱۰ درصد کودکان بستری شده در بیمارستان و پنج درصد کودکانی که از اورژانس مرخص شده بودند، یافت شد.

به گفته محققان، بیماری کووید -۱۹ در میان برخی کودکان مبتلا با گزارش علائم پایدار پس از سه ماه همراه است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که راهنمایی و پیگیری مناسب به ویژه برای کودکانی که در معرض خطر بالای ابتلاء به کرونای طولانی مدت هستند، مورد نیاز است.

میزان بروز کرونای طولانی مدت در میان افراد بزرگسال به میزان قابل توجهی بیشتر از کودکان است. بیشترین علائم پایدار گزارش شده در میان کودکان پس از بهبود از بیماری کووید -۱۹ شامل خستگی، ضعف، سرفه، مشکل تنفسی و تنگی نفس می‌شود. متأسفانه هیچ درمان شناخته شده‌ای برای کرونای طولانی مدت در میان کودکان وجود ندارد و لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد.

کد خبر 591213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.