کف‌سازی معابر شهری توسط شهرداری زنجان

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه عملیات کف‌سازی معابر اطراف سبزه‌میدان در برنامه شهرداری قرار دارد، گفت: علاوه‌بر کف‌سازی این معابر به دنبال اتمام پروژه کف‌سازی بازار هستیم و با اتمام کف‌سازی بازار بالا، کارهای بازار پایین نیز شروع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور مرادلو امروز -سه‌شنبه چهارم مردادماه- در جلسه علنی شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: محرم دو سال بود که با توجه به شرایط کرونایی و در جهت کنترل بیماری چنان که شایسته این ایام است برگزار نمی‌شد، از همین رو امید است که امسال با رفع این بیماری شاهد حضور پرشکوه مردم در این مراسم باشیم. علاوه‌بر چند قرارگاه شهرداری که هر یک در جهتی فعالیت دارند، قرارگاه محرومیت‌زدایی نیز تشکیل شده تا در کوی وحدت و بی‌سیم و محله نایب آقا به ارائه خدمات به این مناطق بپردازد.

وی گفت: معابری که ۱۲ سال بود که آسفالت نشده بود و اکنون در جهت محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات به این مناطق ساماندهی می‌شود. آسفالت‌ریزی معبر دوم پادگان در چند روز آینده شروع خواهد شد و امید است هر چه سریع‌تر، توربین‌های مورد نیاز برای پادگان نیز خریداری شود.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه عملیات کف‌سازی معابر اطراف سبزه‌میدان در برنامه شهرداری قرار دارد، اظهار کرد: علاوه‌بر کف‌سازی این معابر به دنبال اتمام پروژه کف‌سازی بازار هستیم و با اتمام کف‌سازی بازار بالا، کارهای بازار پایین نیز شروع می‌شود.

شهردار حضور منظم در جلسات داشته باشد

در ادامه انسیه ابوبصیر، عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه طبق ماده ۴ قانون شورای اسلامی شهر، همان طور که اعضای شورای اسلامی شهر حق حضور داشتن در شورای اسلامی شهر را ندارند، شهردار نیز باید موظف باشد در جلسات هفتگی شورای اسلامی شهر حضور داشته باشد، اظهار کرد: ترک جلسه یا حضور نماینده شهردار در شورا ی اسلامی شهر قابل قبول نیست. شهردار تراکم کاری بالایی دارد، اما باید در این زمینه مدیریت داشته باشد تا در جلسات شورای اسلامی شهر حضور داشته باشد.

وی با طرح این مسئله که پس از گذشت یک سال هنوز نیروهای شهرداری (چه نیروهای سهمیه‌ای و چه نیروهای ایثارگری) با نامه‌های مؤکد وزارت کشور در انتظار اجرای طرح تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگری هستند و تنها حدود ۱۵ تا ۱۷ نفر تبدیل وضعیت شده‌اند، گفت: یک سال گذشت و هیچ اتفاقی نیفتاده است!

وی اضافه کرد: گردش مالی سازمان خدمات موتوری از سال ۸۷ تا ۹۳ ارزیابی شده و آمارها بیانگر این است که درآمد بالایی داشته است و این در آمد در مقایسه با سال ۹۴ که این جایگاه‌های سوخت به بخش خصوصی تفویض شده قابل قیاس نیست و سود و عایدی شهرداری ناچیز بوده است.

خرید ۴۲۳ مخزن سطل زباله

مجید ناصحی‌فرد، عضو شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص اصلاح و جابه‌جایی اعتبار تعدادی از پروژه‌های عمرانی شهرداری، اظهار کرد: بودجه عمرانی حدود ۷۰ میلیارد جابه‌جایی دارد که ۳۰ میلیارد آن از محل جابه‌جایی و ۴۰ میلیارد آن از محل اموال غیرمنقول شهرداری تأمین خواهد شد و این بودجه صرف ساماندهی کانال سبزه میدان و سنگفرش بازار و پیاده‌روسازی و ساماندهی فضای شهری و خرید سطل زباله هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به مناقصه خرید مخازن زباله در سطح مناطق شهرداری، افزود: در این مناقصه قرار است تا ۴۲۳ مورد سطل زباله خریداری شود که نسبت به نیاز هر منطقه توزیع خواهد شد.

حسین حمزه‌لو پاک، سخنگوی شورای شهر زنجان نیز در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه تقسیط مطالبات شهرداری به صورت معرفی موذیان به بانک مهر ایران و واریز تدریجی مبلغ به حساب شهرداری، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از در خواسته‌های شهروندان تقسیط مطالباتشان به شهرداری است، از همین جهت شهرداری قراردادی با بانک مهر ایران تدوین کرد که بر این اساس مردم می‌توانند از این بانک‌ها وام دریافت کنند تا در قالب تقسیط بتوانند بدهی‌های خود را به شهرداری بپردازند.

کد خبر 591194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.