عمده راهبرد غربی‌ها در حوزه رسانه و فضای مجازی ایران‌هراسی است

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عمده راهبرد غربی‌ها در حوزه رسانه و فضای مجازی اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی است. از این رو تلاش می‌کنند از جمهوری اسلامی ایران یک تصور هیولایی در ذهن مخاطبان داخلی و خارجی ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد قربانی گلشن‌آبادی امروز -سه‌شنبه چهارم مردادماه- در دومین دوره تخصصی جهاد تبیین بسیج اساتید استان اصفهان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل ماهیت و هویت ضد استکباری، ضد امپریالیسمی و ضد صهیونیستی و قرارگیری در موقعیت خاص ژئوپولوتیک و ژئواستراتژیک و حمایت‌هایی که از جبهه مقاومت انجام می‌دهد مورد هجمه شدید امپرایالیسمی در دنیا است.

وی ادامه داد: بعد از پییروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۱ فوریه ۱۹۷۹ تحولات جدی در منطقه و فرامنطقه ایجاد شد که همه آن‌ها ناشی از پیروزی انقلاب اسلامی بود. بنابراین طبیعی است که دشمنان این کشور و ملت و اندیشه دست به عملیات و اقدامات تخاصمی گوناگون بزنند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه از ابتدا علیه انقلاب اسلامی ایران کودتاهای بزرگی توسط دشمن برنامه‌ریزی شد، تصریح کرد: از همان ابتدا جبهه جهانی کفر و استکبار با جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران سر جنگ و تنازع و تخاصم داشت.

وی اضافه کرد: حمایت از گروهک‌های تروریستی و تکفیری علیه ایران اتفاق افتاد و سازمان مجاهدین خلق مورد حمایت غربی‌ها قرار گرفت.

قربانی با اشاره به افق آینده ۱۴۰۴، گفت: صحنه نبرد دردوره‌های تاریخی ویژگی‌های خاص خود را داشت اما رفته رفته منازعات و جنگ‌ها شکل و سیاق گوناگونی به خود گرفت. از این رو قصد داریم ماهیت صحنه جنگ ترکیبی آینده احتمالی و متصور علیه جمهوری اسلامی ایران را در افق ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی کنیم.

ترور شهید سلیمانی مظهر بارز جنگ سخت بود

وی خاطرنشان کرد: اگر محتوای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص جنگ ترکیبی برآورد کنیم، تهدیدات اصلی در جهان و منطقه، اولین کشور ایالت متحده به عنوان بزرگترین تهدید جهان بوده و بعد از آن رژیم صهیونیستی و سپس تروریسم دولتی عربستان سعودی است.

به گفته معاونت امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، عربستان سعودی در خط رژیم صهیونیستی است و ماجرای معاهدات و توافقنامه‌های ابراهیم که بین رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی کوچ رخ داد، تحت فشار عربستان سعودی بود.

وی با اشاره به نوع تهدیدات جنگ ترکیبی خاطرنشان کرد: نوع تهدیدات آینده جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ سخت، نرم و هوشمند است. برخی معتقد هستند ما جنگ سخت نداریم، اما جنگ‌های نیابتی و ترورهایی که رژیم صهیونیستی و نوچه‌های آن‌ها علیه جبهه مقاومت انجام می‌دهند نمونه‌ای از جنگ سخت است. ترور شهید سلیمانی مظهر بارز از جنگ سخت است که رژیم صهیونیستی و آمریکا دست به این جنایت بزرگ زدند.

کانونی‌ترین منطقه مبارزه با کشورهای کفر، کشورهای محور مقاومت است

قربانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) در راستای جنگ ترکیبی اشاره‌ای به ویژگی‌های جنگ آینده ترسیم کردند و فرمودند، دشمن از سلاح‌های ممنوعه استفاده خواهند کرد، همچنین ایشان جنگ آینده را ترکیبی از جنگ سخت، نرم و هوشمند قلمداد کردند.

وی گفت: در جنگ ترکیبی فشار تبلیغاتی در بعد ایران هراسی و اسلام هراسی افزایش خواهد یافت و تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی از طریق عملیات روانی اتفاق خواهد افتاد. جنگ سایبری و استفاده از فضای مجازی و الگوهای امنیتی از جمله تهدیدهای این نوع جنگ است.

معاونت امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله)، تهدیدات آینده و صحنه مبارزه را کشورهای اسلامی به ویژه محور مقاومت و الگوهای امنیتی مرتبط با آن می‌دانند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) در سال ۹۲ فرمودند، منطقه آسیای جنوب غرب و نظام بین‌المللی صحنه مبارزه خواهد شد، افزود: همچنین فرمودند محور مقاومت مورد هجمه شدید استکباری قرار خواهد گرفت و صحنه مبارزه برای جمهوری اسلامی ایران و کل منطقه اسلامی و جهان اسلام و به ویژه غرب آسیا است و محور و کانونی‌ترین منطقه مبارزه با کشورهای امپریالیسمی و جبهه کفر و نفاق، کشورهای محور مقاومت (جمهوری اسلامی ایران، عراق، سوریه، لبنان) است.

قربانی ادامه داد: در حوزه عرصه‌شناسی صحنه جنگ روشن است که در جنگ ترکیبی مجموعه‌ای از نبردها، جنگ‌ها و منازعات شکل می‌گیرد یعنی در جنگ ترکیبی جنگ سیاسی، اقتصادی، امنیتی و تروریستی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تهدیدشناسی و تبیین سناریوی دشمن در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) وجود دارد، اظهار کرد: ایشان فرمودند باید آینده‌نگاری و آینده‌پژوهی کنیم نه آینده‌نگری. زیرا آینده‌نگری به این معنا است که آینده متصور و محتمل را بشناسیم، اما ایشان می‌فرمایند وقتی آینده را دیدیم و پژوهش کردیم دست به آینده نگاری بزنیم یعنی از محقق به مطلوب برسیم.

آینده‌نگری در افزایش توانمندی کشور

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آینده‌نگری در افزایش توانمندی کشور، اشراف اطلاعاتی نسبت به گروهک‌های مخالف نظام در داخل کشور، مرزها، منطقه و فرامنطقه، تاکید بر جنگ اطلاعاتی و امنیتی که دشمنان در فرامنطقه با کمک سرویس‌های اطلاعاتی داخلی به وجود می‌آوردند تا سرویس‌های اطلاعاتی کشور را دچار محاسبات غلط با انجام عملیات فریب کنند، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی اضافه کرد: نیروی انسانی کارآمد، انضباط، فرهنگ عاشورایی، تأمین امنیت سلامتی کشور و پدافند غیرعامل در مقابل جنگ ترکیبی مؤثر است.

صحنه جنگ ایران جغرافیای فرهنگی خواهد بود

قربانی گفت: اگر بخواهیم ببینیم فیزیک جنگاور و صحنه جنگ کشور ایران کجا خواهد بود می‌توان گفت بخشی در حوزه زمین است، منظور از زمین جغرافیای سیاسی کشور نیست، بلکه منظور جغرافیای فرهنگی است. در حال حاضر ژئوکالچر (جغرافیای فرهنگی) دارای اهمیت است.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: اگر جغرافیای فرهنگی ایران یعنی شبهه قاره هند، پاکستان، افغانستان، کشورهای اطراف دریای خزر و بخشی از آناتولی، عراق، سوریه و لبنان ترسیم شود حوزه جغرافیای فرهنگی ما خواهد بود. بنابراین زمانی که در یمن جنگی صورت می‌گیرد ما درگیر هستیم. محیط فیزیکی صحنه نبرد باید ناظر به ژئوکالچر باشد نه ژئوپولوتیک. زیرا اساساً مختصات و ویژگی جنگ‌ها عوض شده است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از جنگ در دریا است، افزود: مدام در حوزه دریا و اقیانوس‌های منطقه و فرامنطقه با ایالات متحده و رژیم صهیونیستی و کشورهایی که به دلایلی با این دو کشور همراهی می‌کنند درگیر هستیم.

قربانی خاطرنشان کرد: در صحنه جنگ در حوزه هوافضا و فضای مجازی و سایبری با کشورهای متخاصم درگیر هستیم. همچنین بخشی از حوزه جنگ ترکیبی در حوزه ادراک و شناخت شکل می‌گیرد.

مهم‌ترین صحنه نبرد ایران با دشمن در حوزه اطلاعاتی و امنیتی است

وی گفت: حوزه اثرگذاری که دشمن بر روی آن‌ها تمرکز کرده است حوزه نظامی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، اطلاعاتی و امنیتی و سیاسی است.

معاونت امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معتقد هستم در شرایط فعلی مهم‌ترین صحنه نبرد ایران با آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی حوزه اطلاعاتی و امنیتی چه در داخل و چه در خارج است که با وجود سربازان گمنام امام زمان (عج) در جنگ اطلاعاتی پیروز هستیم.

عمده راهبرد غربی‌ها در حوزه رسانه و فضای مجازی اسلام هراسی و ایران هراسی است

وی با اشاره به عوامل مؤثر در داخل و خارج منطقه علیه ایران، افزود: عمده راهبرد غربی‌ها در حوزه رسانه و فضای مجازی اسلام هراسی و ایران هراسی است. از این رو تلاش می‌کنند از جمهوری اسلامی ایران یک تصور هیولایی در ذهن مخاطبان داخلی و خارجی ایجاد کنند. همچنین ائتلاف‌های نظامی و سیاسی و امنیتی علیه ایران ایجاد می‌کنند.

قربانی اضافه کرد: حضور بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده در جمع کشورهای عربی منطقه به این دلیل بود که ائتلاف سیاسی و یا محدودیت علیه ایران و ارتباطات سیاسی ایران با کشورهای منطقه ایجاد کند.

کد خبر 591188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.