خطر تصادف در هنگام دنده‌ عقب بیشتر است

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: ازآنجاکه خطر تصادف در هنگام عقب آمدن بیشتر است، نباید بدون بررسی کامل و دقیق پشت وسیله نقلیه اقدام به حرکت کرد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همه وسایل نقلیه حتی موتورسیکلت‌ها دارای نقاط کور برای راننده هستند که با تنظیم دقیق آینه‌ها می‌توان میزان نقاط کور را کاهش داد اما همواره این نقاط وجود دارد و باید در حین رانندگی مراقب باشید تا سایر کاربران راه در نقاط کور شما قرار نداشته باشند.

وی افزود: خودروهای سنگین به خصوص خودروهای طویل علاوه بر سمت چپ و راست خود، در بخش‌هایی از جلو و پشت خودرو نیز دارای نقطه کور هستند و راننده نمی‌تواند پشت سر خود را به درستی و کامل ببیند و از این رو حرکت با دنده عقب خطرناک است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: از آنجایی که خطر تصادف در هنگام عقب آمدن بیشتر است، نباید بدون بررسی کامل و دقیق پشت وسیله نقلیه اقدام به حرکت کرد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود رانندگان حتی‌الامکان از حرکت با دنده عقب غیرضروری خودداری کنند و در صورت ضرورت از مقررات ایمنی پیروی کنند. این کار باید با احتیاط کامل انجام شود تا باعث تصادف نشود. رانندگان باید به فضای پشت نگاه کنند و میدان دید عقب را کنترل کنند، سپس به آرامی در دنده عقب حرکت کنند، از سمت راننده بپیچند، به عقب بروند و همچنین از فردی به عنوان کمک راننده استفاده کنند.

کد خبر 591157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.