لزوم جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای پیشگیری از سرقت

در کارگروه پیشگیری از سرقت نسبت به تدوین سازوکاری جهت هماهنگی و جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای پیشگیری از سرقت، اقدامات مقتضی تأکید شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، نشست شورای‌عالی پیشگیری از وقوع جرم صبح امروز _سه‌شنبه چهارم مردادماه_ به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا و با سه دستور جلسه «مرور مصوبات قبلی شورای‌عالی پیشگیری از وقوع جرم»، «بررسی سیمای جرایم و آسیب‌های اجتماعی» و «بررسی و تصویب تقسیم‌کار ملی در چهارچوب وظایف و مأموریت‌های قوای سه‌گانه در امر پیشگیری از سرقت» برگزار شد.

رئیس قوه قضائیه طی سخنانی با اشاره به آثار سو روحی و روانی که جرم سرقت در جامعه و برای افراد جامعه ایجاد می‌کند، اظهار کرد: باید تمهیداتی همه‌جانبه اندیشیده شود که آرامش روانی جامعه و مردم از بُعد اطمینان نسبت به رسیدگی به جرم سرقت و مجازات قانونی سارقین، تحکیم شود و هیچ‌گونه نگرانی از این ناحیه برای مردم وجود نداشته باشد.

گفتنی است در این جلسه مصوب شد کارگروه پیشگیری از سرقت دبیرخانه شورای مزبور، نسبت به تدوین سازوکاری جهت هماهنگی، هم‌افزایی و جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای پیشگیری از سرقت، اقدامات مقتضی را ترتیب دهد. همچنین مکلف شد اجرای مصوبات این شورای‌عالی از ناحیه دستگاه‌های مسئول و ذی‌ربط را پیگیری کند و بر نحوه اجرای این مصوبات توسط آن دستگاه‌ها نظارت داشته باشد.

گفتنی است در این جلسه، معاون اول رئیس‌جمهور، معاون اول قوه قضائیه، نایب رئیس نخست مجلس شورای اسلامی، دادستان کل کشور، وزیر اطلاعات، وزیر کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر آموزش‌وپرورش، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس دیوان محاسبات، رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، رئیس سازمان امور اجتماعی و جمعی دیگر از معاونین دستگاه‌های عضو شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم حضور داشتند.

کد خبر 591153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.