نیاز فوری به اهدای خون در ۷ استان کشور/اصفهان در وضعیت آبی ذخایر خون

سازمان انتقال خون کشور با اشاره به آمار روزانه اهدای خون در کشور اعلام کرد: هم‌اکنون در هفت استان کشور نیاز به اقدام فوری برای اهدای خون وجود دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، براساس اعلام سازمان انتقال خون ایران، در استان‌های گیلان، خراسان‌رضوی، قم و لرستان میزان ذخایر خون در جغرافیای ذخایر کشور در وضعیت قرمز قرار دارد، لذا از هم‌وطنان دعوت می‌شود در این استان‌ها اهدای خون را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

استان‌های در وضعیت آبی ذخایر خونی

براساس این گزارش استان‌های یزد، فارس و سیستان‌وبلوچستان نیز در همین دسته قرار دارند. در استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، مازندران و البرز وضعیت آبی است و استان‌های مرکزی، کرمانشاه، اصفهان، خراسان‌جنوبی، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، بوشهر و هرمزگان نیز در همین دسته قرار می‌گیرند؛ بدان معنا که خوب است مردم به روال معمول اهدای خون را ادامه دهند. این گزارش حاکی است هم‌اکنون در ۱۳ استان دیگر وضعیت ذخایر خون مطلوب و وضعیت سبز است.

گفتنی است به کمک شبکه ملی خون‌رسانی، توزیع خون در تمام استان‌ها مدیریت می‌شود و متغیرهایی چون آب‌وهوا، تعطیلات وحوادث غیرمترقبه می‌تواند ذخایر خون را تحت تأثیر قرار دهد.

کد خبر 591120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.