عملیات مرصاد، روز تاریخ‌ساز دوران دفاع مقدس

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پنجم مردادماه سالروز عملیات مرصاد و ‌یکی از روزهای تاریخ‌ساز جمهوری اسلامی ایران است. دشمنان این رؤیا را داشتند که وارد کرمانشاه شده و در طول مسیر شهروندان از آنها استقبال می‌کنند و سپس به تهران خواهند رسید، اما با همت نیروهای ارتش و سپاه منهدم شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _سه‌شنبه چهارم مردادماه_ در هشتادویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد و یکی از روزهای تاریخ‌ساز جمهوری اسلامی ایران است که پایان خوشی را برای دفاع مقدس رقم زد.

وی ادامه داد: افرادی که آن زمان را به خاطر دارند به خوبی می‌دانند که دشمنان بر اساس یک ساده‌انگاری و برداشت کودکانه‌ای که از دفاع مقدس داشت از سمت قصرشیرین و تنگه "پاتاق" با حمایت و پشتیبانی زرهی و هوایی عراق، با نیروی بسیاری وارد ایران شدند و در تنگه "چهارزبر" منهدم شدند. دشمنان این رؤیا را داشتند که وارد کرمانشاه شده و در طول مسیر شهروندان از آنها استقبال می‌کنند و سپس به تهران خواهند رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر افزود: صدام در مصاحبه خود با خبرنگاران گفته بود "جای بعدی در تهران است"، اما نیروهای ارتش و سپاه جمع شدند و در تنگه چهارزبر دشمن را چنان متفرق کردند که تا چند روز بعد نیروهای متفرق دشمن در استان‌های دیگر دیده و دستگیر می‌شدند.

وی با اشاره به پیشنهاد شهید صیادشیرازی مبنی بر ازسرگیری جنگ‌های نامنظم، خاطرنشان کرد: نتوانستم در خدمت این شهید گران‌قدر باشم، زیرا در خوزستان بودم و از طرفی نیز منافقان این هجوم گسترده را آغاز کرده بودند. برنامه‌های شهید صیادشیرازی در این عملیات بسیار مؤثر بود.

چمران افزود: تنگه چهارزبر پس از این عملیات، مرصاد نامیده شد و یادمانی نیز در مسیر کربلا در آنجا نصب شده که یادگار روزهای است که عراق در خوزستان پیشروی کرده بود، منافقان این هجوم را رقم زده بودند، اما شکست خوردند. تا مدت‌ها بعد آثار خرابی‌ها و جنایت‌های آنها در حق شهروندان آن مناطق به چشم می‌خورد.

کد خبر 591089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.