ذخیره‌سازی بیش از هزار نمونه خون بندناف

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از ذخیره‌سازی بیش از هزار نمونه خون بند ناف نوزادان در سمنان خبر داد.

علی منصفی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی سمنان موفق به ذخیره‌سازی بیش از هزار نمونه خون بند ناف نوزادان شده است، اظهار کرد: خون‌های بند ناف ذخیره شده به دلیل دارا بودن سلول‌های بنیادی، قادر به درمان بیماری‌های صعب‌العلاج مانند سرطان خون، تالاسمی و اوتیسم هستند.

وی درخصوص پروژه‌های عمرانی و درمانی این سازمان، خاطرنشان کرد: مجوز کلینیک درمان زخم دیابت اخذ شده و ساختمان این مرکز توسط خیرین در حال نوسازی، ترمیم بوده و تا پایان سال قابل بهره‌برداری است. عملیات ساخت ساختمان مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی سمنان به مرحله پایانی رسیده است که امیدواریم با حمایت مسئولان در سیر تجهیز این مرکز بزودی شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان در ادامه با اشاره به تصویب طرح‌های فناورانه این سازمان در جهاد دانشگاهی کشور، تصریح کرد: مالچ معدنی و کود ارگانیک از جمله طرح‌هایی است که به مرحله تولید آزمایشگاهی رسیده است؛ مسئولان استانی قول حمایت و تأمین مالی آن‌ها را به‌واسطه قرارگرفتن در ردیف مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری به استان داده‌اند.

منصفی‌راد درخصوص مهم‌ترین پروژه این سازمان برای افتتاح در هفته دولت به افتتاح آزمایشگاه پایه مرکز به‌نژاد دامی اشاره کرد و گفت: طرح مطالعاتی قطب دامپروری مهدیشهر به عنوان طرح ملی با پیشرفت ۶۵ درصدی تا کنون روبه‌رو بوده است و اقداماتی از قبیل خرید تجهیزات برای این آزمایشگاه صورت گرفته است. امیدواریم تا پیش از سفر دوم ریاست‌جمهوری به استان سمنان، طرح مطالعاتی آن به پایان برسد و پیش‌بینی بودجه و اعتبار مورد نیاز برای عملیات اجرایی آن در شهرستان مهدیشهر فراهم شود.

کد خبر 591065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.