زمان صدور پروانه ساختمانی کاهش یافت

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کاهش زمان صدور پروانه ساخت به یک هفته، تصریح کرد: این موضوع مربوط به پروانه شهرسازی است، چرا که صدور پروانه بیش از این زمان می‌برد، به دنبال این هستیم که کاهش زمان صدور پروانه عملیاتی شود، زیرا تأثیر خوبی در حوزه مسکن خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _سه‌شنبه چهارم مردادماه_ در حاشیه هشتادویکمین جلسه شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه در بافت فرسوده قراردادهای خوبی با نهادهای مختلف منعقد شده است، اظهار کرد: شهرداری در این زمینه، امور را مدیریت خواهد کرد و ساختمان‌ها بین مردم تقسیم خواهد شد تا از آن استفاده کنند. نهادها و بانک‌ها در این زمینه وارد می‌شوند و شهرداری سرمایه‌گذاری نمی‌کند و در این راستا زمین ارائه می‌دهد یا ساکنان را جابه‌جا می‌کند و از محل موجود برای ارائه خدمات شهری استفاده خواهد کرد. شهروندان در فضای جدید و در ساختمان‌های جدید اسکان خواهند یافت.

وی با بیان اینکه در محلات فرسوده بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان سرمایه‌گذاری و ساخت‌وساز انجام می‌دهد، افزود: شهرداری تسهیلگری می‌کند و در صدور پروانه و ارائه زمین کمک خواهد کرد. در ساخت‌وساز جدید نیز باید میزان دریافتی از مردم نیز محاسبه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کاهش زمان صدور پروانه ساخت به یک هفته، تصریح کرد: این موضوع مربوط به پروانه شهرسازی است، چرا که صدور پروانه بیش از این زمان می‌برد، به دنبال این هستیم که کاهش زمان صدور پروانه عملیاتی شود، زیرا تأثیر خوبی در حوزه مسکن خواهد داشت، البته پس از صدور پروانه شهرسازی اولیه، ارائه نقشه‌های اجرایی، محاسبات فنی و دریافت استعلامات نیز باید انجام شود.

کد خبر 591005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.