آمادگی منطقه ۱۵ برای استقبال از محرم

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از آمادگی کامل این منطقه برای استقبال از ماه محرم خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی لازم برای برپایی مراسم‌ عزاداری اباعبدالحسین(ع) انجام شده است.

هوشنگ نظری‌پور در حاشیه برگزاری همایش هیئت‌های مذهبی و مداحان منطقه ۱۵ شهرداری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نزدیک شدن به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با بیان اینکه خوراسگان و حومه بیش از ۱۲۰ هیئت مذهبی دارد، اظهار کرد: شهرداری این منطقه تمهیدات ویژه‌ای برای کمک به هیئت‌های مذهبی در برپایی مراسم عزاداری ایام محرم در نظر گرفته است که از جمله آنها می‌توان به برپایی میز خدمت در اداره خدمات شهری منطقه به منظور ارائه مجوزهای‌های لازم به هیئت‌ها اشاره کرد.

وی با اشاره به نقش مهم و حیاتی شعائر اسلامی در عرصه فرهنگ دینی و اخلاق اجتماعی، افزود: برپایی جلسات عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) اقدام خوبی در تأثیرگذاری و نقش‌آفرینی بیشتر شعائر اسلامی است، به همین منظور همایش هیئت‌های مذهبی در این منطقه برگزار شد تا برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه هماهنگی بیشتر و پیروی از یک دستورالعمل یکسان برای همه هیئت‌های مذهبی در راستای ایجاد و حفظ فضای معنوی شهر و همچنین رفاه حال عزاداران و دیگر شهروندان از دیگر اهداف برگزاری این همایش است، تصریح کرد: در این برنامه سعی شد ضمن تبیین، آثار و برکات اقامه عزای حسینی، با حضور دیگر کارشناسان به آموزش مسائل ایمنی، بهداشتی و انتظامی پرداخته شود تا آمادگی هیئت‌های مذهبی در این خصوص بیش از پیش باشد.

به گزارش ایمنا، در همایش هیئت‌های مذهبی و مداحان منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان، حجت‌الاسلام فوقی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان و رسول جعفری، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان حضور داشتند.

کد خبر 590997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.