۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
تحقق ۳۰ درصدی بودجه شهرداری ونک

شهردار ونک گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری ونک، برمبنای پنج میلیارد تومان پیش‌بینی و در سه ماهه نخست سال جاری ۳۰ درصد آن محقق شده است.

حسین حاتمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای رفع معضل پسماند زباله‌های شهرستان سمیرم، در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان مقرر شد تا کار تفکیک و دفن اصولی و بهداشتی پسماند زباله توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی به مرکزیت شهرداری سمیرم انجام شود تا پس از جانمایی و اجرای طرح به صورت هفتگی، شهرداری‌های شهرستان بتوانند زباله‌های خود را تحویل دهند.

وی افزود: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری ونک برمبنای پنج میلیارد تومان پیش‌بینی و در سه ماهه نخست سال جاری ۳۰ درصد آن محقق شده است.

شهردار ونک خاطرنشان کرد: طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، شهر ونک ۱۶۶۶ نفر جمعیت دارد و در بودجه ۱۴۰۱ سهم هر شهروند سه میلیون تومان تعریف شده است.

حاتمی‌زاده با اشاره به تخصیص ۹۲ تن قیر به شهرداری، تصریح کرد: به دلیل نبود منابع مالی داخلی امکان تبدیل قیر به آسفالت وجود ندارد و این موضوع به معضل بزرگی برای شهرداری‌های کوچک تبدیل شده است. استانداری اصفهان پیگیری‌هایی در مجلس شورای اسلامی انجام داده تا تفویض اختیار به شهرداری‌های کوچک در این خصوص انجام شود.

وی با بیان اینکه نبود درآمد پایدار مهم‌ترین مشکل شهرداری ونک است، گفت: درآمد شهرداری از محل ارزش افزوده، عوارض محلی و پروانه ساختمانی است.

شهردار ونک افزود: از ۸۰ هکتار وسعت شهر ونک، پنج هکتار آن بافت فرسوده است و کوچه‌های محلات شهر با بافت فرسوده از محل بازآفرینی آسفالت شده‌اند.

ونک، شهری در بخش مرکزی شهرستان سمیرم استان اصفهان است. فاصله ونک تا اصفهان، از طریق شهرهای سمیرم و شهرضا حدود ۱۹۰ کیلومتر است. ونک و حومه آن از شمال به شهرستان بروجن، از جنوب به شهرستان یاسوج، از شرق به شهرستان سمیرم و از غرب به شهرستان خانمیرزا، با مساحت ۵۰۰ کیلومتر مربع محدود می‌شود.

کد خبر 590991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.