ایجاد بازارچه‌های خانگی در چابهار دغدغه شورای شهر

عضو شورای اسلامی شهر چابهار گفت: یکی از مشکلات شهروندانی که محصولات خانگی تولید می‌کنند، ارائه محصولات خانگی به بازار مصرف و فروش این تولیدات است.

عبدالحق آسوبار، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ضرورت ایجاد بازرچه‌های خانگی دائمی در شهر چابهار، اظهار کرد: یکی از مشکلات شهروندانی که محصولات خانگی تولید می‌کنند، موضوع ارائه محصولات خانگی به بازار مصرف و فروش این تولیدات است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکنون بازارچه‌های موقت از جمله شب‌بازار در شهر چابهار ایجاد شده است، اما ایجاد بازارچه‌های دائمی محصولات خانگی، برای ارائه و فروش این تولیدات ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر چابهار گفت: این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر چابهار قرار گرفته است تا معضلات موجود در این زمینه رفع و رضایت خاطر شهروندان فراهم شود.

وی با اشاره به زنانی که سرپرست خانوار هستند، افزود: برخی از خانواده‌ها سرپرست ندارند، لذا علاوه‌بر ارائه بسته‌های معیشتی به این خانواده‌ها لازم است زمینه اشتغال نیز برای آنها فراهم تا بخشی از مشکلاتشان رفع شود.

آسوبار تصریح کرد: برای تحقق این موضوع، حمایت معنوی و سازوکارهای لازم باید ایجاد شود، تا این افراد بتوانند از توانایی و استعدادهای خود استفاده کنند.

به گزارش ایمنا، چابهار یکی از زیباترین شهرهای جنوب خاوری بلوچستان در کرانه دریای مَکُّران و اقیانوس هند است، اسکله آن توانایی پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما را دارد و از مناطق آزاد بازرگانی ایران به‌شمار می‌رود. بندر چابهار به دلیل موقعیت راهبردی نزدیک‌ترین راه دسترسی کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه (افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان) به آب‌های آزاد است.

کد خبر 590960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.