سرعت‌گیرهای کارشناسی نشده بلای جان شهروندان سمیرم+پاسخ شهردار

نصب سرعت‌گیر در سطح شهر باید کارشناسی شده باشد تا شاهد وارد آمدن آسیب‌های جانی و مالی به شهروندان نباشیم، این مهم در شهر سمیرم مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و شهروندان از این وضعیت شاکی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرعت‌گیرها در بعضی خیابان‌های شهر سمیرم، به جای کنترل سرعت اتومبیل‌ها بلای جان و مال شهروندان شده است و تعداد آن‌ها کم هم نیست.

مسئولان شهرستان سمیرم بارها در جلسات متعدد بر غیراستاندارد بودن و ضرورت اصلاح این سرعت‌گیرها تاکید کرده‌اند، اما این سرعت‌گیرها همچنان به شکل اولیه خود هستند و خسارت‌های مالی و جانی به شهروندان وارد می‌کنند.

مهمترین مشکل این سرعت‌گیرها ارتفاع زیاد است که به جلوبندی خودروها صدمه می‌زند. در روزهایی که مخارج معیشت مردم سر به فلک کشیده، خرج مضاعفی برگردن رانندگان و شهروندان سمیرم افتاده است و شهروندان امیدوار هستند که مسئولان هرچه سریع‌تر فکری به حال این سرعت‌گیرهای غیر مجاز بکنند.

نصب این سرعت‌گیرها نه تنها از بروز تصادف جلوگیری نکرده بلکه در شهر سمیرم موجب وقوع تصادفات زیادی شده است؛ عده‌ای از شهروندان شهر سمیرم در تماس با خبرگزاری ایمنا، نسبت به این وضعیت اعتراض دارند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان شهر هستند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

۵ سرعت‌گیر اصلاح شده است/لزوم رعایت سرعت مجاز در معابر شهری

محمدامین علیخانی، شهردار سمیرم اظهار کرد: برای جلوگیری از تصادفات در بعضی تقاطع‌ها سرعت‌گیر ساخته شده است، اما مشکلاتی برای رانندگان به وجود آورده است.

وی افزود: پنج سرعت‌گیر اصلاح شده است، اما رانندگان در معابر شهری باید با سرعت مجاز حرکت کنند.

شهردار سمیرم با اشاره به ایجاد دو سرعت‌گیر استاندارد در سطح شهر، خاطرنشان کرد: اصلاح سرعت‌گیرها طبق مصوبه شورای ترافیک شهرستان انجام می‌شود؛ لازم است شورای ترافیک در تصویب مصوبات و نحوه اجرا ابعاد مدنظر را پیوست مصوبه کند.

علیخانی با بیان اینکه هدف از ایجاد سرعت‌گیر کاهش سرعت و تصادفات است، تاکید کرد: پیوست و توجه به این موضوع در مصوبات شورای ترافیک، موجب شفاف‌سازی مسئله برای شهروندان می‌شود و از وارد آمدن هجمه‌ به نیروهای شهرداری جلوگیری می‌کند.

کد خبر 590954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.