لزوم تحول فرایندهای سازمانی در شهرداری مشهد

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد بر لزوم تحول در فرایندهای سازمانی شهرداری مشهد تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی یاراحمدی خراسانی به همراه مدیران ارشد این دفتر و جمعی از کارشناسان حوزه آموزش و فرآیندها ضمن بازدید از سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد و تاکید بر اهمیت نگرش فرآیندی در این سازمان، اظهار کرد: امروزه مدیریت فرآیندها از کلیدی‌ترین و زیربنایی‌ترین مولفه‌هایی است که در رشد، پیشرفت و تعالی هر سازمان نقش به‌سزایی دارد و در استانداردهای مختلف کیفیت بر آن تاکید شده است.

وی افزود: اگر سازمانی به نگرش فرایندی توجه داشته باشد و مأموریت خود را در قالب فرایندهای به هم مرتبط انجام دهد، همیشه باید به اثربخشی و کارایی فرایندهای خود که دو شاخص اصلی هر فرایند تلقی می‌شود، توجه داشته باشد.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم تحول فرایندهای سازمانی است، تصریح کرد: اولویت ما، ورود به گام‌های تشکیلاتی سازمان است؛ یعنی این فرایندها باید به صورت دسته‌بندی‌های مدون تدوین شود تا در حوزه‌های مختلف برنامه‌ها، بر اساس آن گام به گام و در قالب فرایندها پیش رود.

وی تصریح کرد: دوره‌های آموزش تخصصی در دو بخش تقسیم‌بندی شده است که یک بخش طبق نیاز و دیگری شامل موضوعات تخصصی و رشته‌های شغلی کارکنان است، به عبارتی دیگر نیازهای آموزشی منطبق با نیاز شغلی هر سازمان است.

یاراحمدی‌خراسانی اضافه کرد: حوزه آموزش هر سازمان رویدادی را بسته به موضوعات تخصصی در قالب مسئله‌محوری و هم‌اندیشی به صورت عملی اجرایی می‌کند، سازمان ترافیک نیز می‌تواند ضمن برنامه‌ریزی مدون رویدادهایی با محوریت موضوعات ترافیکی به صورت نگرش آزاد اندیشی در حوزه ترافیک و حمل‌ونقل تنظیم کند.

وی خاطرنشان کرد: هرچه نظم و موضوعات آموزشی در حوزه شهری و نگهداری تجهیزات به شهروندان بیشتر باشد، مشارکت‌پذیری و اطلاع‌رسانی بهبود پیدا می‌کند و شهروندان نیز نسبت به رعایت نظم و انضباط ترافیکی و شیوه‌های استفاده بهینه مشارکت حداکثری خواهند داشت.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد اضافه کرد: این اداره کل آمادگی صددرصدی در تمام زمینه‌های ارتقای سطح دانش در حوزه سازمانی و حوزه‌های اطلاع‌رسانی شهروندی را دارد.

کد خبر 590919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.