آبیاری فضای سبز بیرجند با روش‌های نوین

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند با اشاره به کمبود منابع آبی در این شهر، استفاده از روش‌های نوین آبیاری فضای سبز را ضروری دانست.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری بیرجند، محمد محمدزاده با بیان اینکه اهمیت حفظ و حراست از فضای سبز، از کاشت و ایجاد آن کمتر نیست، اظهار کرد: رشد سریع شهرها در ابعاد مختلف یکی از عوامل مؤثر در تخریب محیط‌زیست است، البته کاشت و نگهداری درختان همچنین ایجاد فضاهای سبز شهری در بهبود کیفیت زندگی شهروندان اهمیت به‌سزایی دارد.

وی نگاه آینده‌نگرانه و برنامه‌ریزی عالمانه نسبت به فضای سبز را ضروری دانست و افزود: بدون شک طراحی‌های امروز ما نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده فضای سبز شهری خواهد داشت و باید با همراهی تمام دلسوزان و صاحب‌نظران به ارتقای سطح کیفی و کمی زندگی همشهریان بیندیشیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند با اشاره به کمبود آب و منابع آبی، گفت: کمبود منابع آبی در استان و شهرستان بیرجند ملموس و مشهود است و این مسئله مهم و حیاتی را نباید نادیده گرفت، چراکه اگر آب کافی و مناسب نباشد، فضای سبز نیز وجود ندارد.

وی تصریح کرد: استفاده از روش‌های نوین در طراحی و آبیاری فضای سبز ضروری است و در همین راستا سازمان نسبت به اجرای آبیاری نوین دو پروژه آیلند بلوار امام رضا (ع) حد فاصل تقاطع بلوار مسافر تا میدان شهید سلیمانی به طول ۵۰۰ متر و بلوار پیامبر اعظم (ص) حد فاصل میدان نماز تا تقاطع بلوار شهدای عبادی به طول ۱۰۲۶ متر اقدام کرده است.

محمدزاده با اشاره به صرفه‌جویی ۷۵ درصدی آب در آبیاری بلوارهای امام رضا (ع) و پیامبر اعظم (ص)، گفت: با اجرای آبیاری نوین در این دو بلوار ۱۸ تانکر در هر دوره آبیاری از مدار خارج شده است، همچنین زمان آبیاری بلوار امام رضا (ع) از ۱۰ ساعت به ۴۵ دقیقه و زمان آبیاری بلوار پیامبر اعظم (ص) از ۳۶ ساعت به شش ساعت کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 590862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.