قتل هولناک معلم به دست دانش‌آموز عصبانی

دانش‌آموزی که به اتهام قتل معلم فیزیک خود در زندان بود، پس از گذشت هشت سال توانست با پرداخت دیه میلیاردی بخشیده شود.

به گزارش ایمنا، پسر نوجوانی که محمد نام دارد، صبح نخستین روز آذرماه سال ۹۳، «محسن خشخاشی» معلم ۴۳ ساله درس فیزیک دبیرستان پسرانه حافظی بروجرد استان لرستان را با ضربه‌های چاقو به قتل رساند. او بعد از قتل فرار کرد و به تهران گریخت و در درگیری خیابانی فردی را زخمی کرد.

راز قتل او پس از دستگیری در جریان این درگیری فاش شد. متهم نوجوان در بازجویی به قتل معلم فیزیک مدرسه اعتراف کرد و بعد از بازسازی صحنه قتل روانه زندان شد. او در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان لرستان محاکمه و با رأی قضات دادگاه به سه سال حبس و پرداخت دیه در حق اولیای‌دم محکوم شد که رأی با اعتراض خانواده مقتول به دیوانعالی کشور ارسال و قضات شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور حکم را نقض کردند و پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه هم‌عرض ارسال شد.

متهم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان لرستان دوباره محاکمه شد که این‌بار هم قتل معلم را پذیرفت و حتی صحنه جنایت را مقابل قضات شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان لرستان بازسازی کرد. او اظهار کرد وقتی معلم از او خواسته برای غیبتش از دفتر نامه بیاورد، عصبانی شده و با چاقو به معلم حمله کرده بود.

در این مرحله قضات دادگاه دوباره حکم به قصاص او دادند که این رأی در دیوان عالی کشور تأیید و برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای بروجرد ارسال شد. سرانجام با برگزاری چند جلسه صلح و سازش، اولیای دم موافقت کردند با دریافت دیه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی قاتل را ببخشند.

سعیدرضا برخورداری، وکیل اولیای‌دم گفت‌: با واریز این پول به صندوق قوه قضائیه، اولیای دم قاتل را بخشیدند و قرار است او از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

منبع: رکنا

کد خبر 590838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.