راهکار ایجاد امید در دانشگاه‌ها به خوبی تبیین شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: باید غبار ذهنی که از سوی دشمن در ذهن مردم شکل گرفته رفع شود. همچنین مقابله با روایت‌های وارونه دشمن از ویژگی‌های مهم در تعریف جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام حسن عارضی _ امروز، دوشنبه سوم مردادماه_ در دومین دوره تخصصی جهاد تبیین بسیج اساتید استان اصفهان، اظهار کرد: افرادی که قصد مقابله با جهاد تبیین را دارند باید اهل گذشت، ایثار و از خودگذشتگی باشد.

وی ادامه داد: عصر جهاد تبیین به دوره پیامبر اکرم (ص) بازمی‌گردد، اما باتوجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین امروزه ترکیب نو و جدیدی است و این پیام را منتقل می‌کند که اگر کسانی قصد ورود به این مرحله را دارند باید اهل پذیرش مشکلات، سختی‌ها، ایثار و از خودگذشتگی باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) تعبیری به کار بردند و در آن تعبیر فاصله خود با امام خمینی را بسیار زیاد دانستند که این از عظمت رهبری است.

به گفته وی، ویژگی خاص امام خمینی (ره) این است که ایشان زمان و مکان را در اجتهاد دخیل می‌دانستند و ویژگی رهبری این است که زمان و مکان را در فهم و ادراک دخیل می‌دانند و اولویت‌ها و مسائل را به بخش‌های اصلی و فرعی تقسیم می‌کنند و درگیر مسائل فرعی نمی‌شوند.

باید به ضعف‌های تبیین پرداخته شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ضعف‌های جهاد تبیین گفت: باید به این ضعف‌ها پرداخته شود، در تبلیغات، تبیین، ابلاغ و رساندن پیام کار رسول است. ابلاغ یعنی پیام از موانع عبور کند و در دل مخاطب بنشیند. همچنین در تبلیغات کار شیطان اغواگری است. شیطان تنها ابلیس نیست بلکه مصداق آن در شرایط امروزی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، آمریکا است.

وی اضافه کرد: افرادی در این تبلیغات موفق هستند که بتوانند برای مخاطب این تصور را ایجاد کنند که وعده‌هایی که داده می‌شود قابل تحقق است. از این رو شیطان با اغواگری و رسول با ابلاغ مبین وعده می‌دهد. در حال حاضر اساتید در جامعه ما نقش رسول را دارند.

عارضی تصریح کرد: به این دلیل شیطان در تبلیغات موفق می‌شود چون وعده‌های دروغ می‌دهد و یا وعده‌های حقیقی می‌دهد که سطحی و زودگذر است. این در حالی است که جبهه حق در تبلیغات ضعیف است به این دلیل که وعده‌های عمیق می‌دهد.

به گفته مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان، باید تلاش کنیم وعده‌ها برای مخاطب قابل هضم باشد که این کار سخت است.

وی با اشاره به نقش بسیج اساتید در تبیین گفت: امروز بسیج اساتید و جامعه به عنوان حلقه میانی باید هم‌اندیشی و جلسات اندیشه ورز تشکیل دهند و با خرد جمعی اولویت‌ها را شناسایی کنند.

عارضی با بیان اینکه اولویت اصلی تبیین هویت ایرانی و انقلابی است، اظهار کرد: یکی از ویروس‌هایی که خطرناک‌تر از کرونا است، غرب زدگی است که در جامعه دانشگاهی فعالیت می‌کند و شیطان با اغواگری قصد دارد با این ویروس، هویت ایرانی و انقلابی را از بین ببرد تا در این راستا دانشجویان و اساتید دانشگاه به مهاجرت رو بیاورند و خدمت به ایران را خوب ندانند.

به گفته وی، باید از افتخارات و دستاورهای نظام در تبیین هویت ایرانی و انقلابی کمک بگیریم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان، ویروس دیگر جامعه کنونی را "خود تحقیری" دانست و افزود: دشمن هنرمندانه قصد دارد این ویروس را وارد جامعه دانشگاهی کند. از این رو لازم است هویت ایرانی انقلابی باید در جامعه دانشگاهی تبیین شود تا با خود تحقیری و غرب زدگی مقابله کند.

انقلاب اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به زنان در نهاد خانواده و اجتماع داشته است

وی گفت: قبل از انقلاب حدود سه هزار و ۵۰۰ بانوی پزشک عمومی در کشور وجود داشت اما اکنون این تعداد به ۶۰ هزار بانوی پزشک عمومی و، همچنین ٣٠ هزار پزشک متخصص ارتفاع یافته است. انقلاب اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به زنان در نهاد خانواده و اجتماع داشت.

عارضی با بیان اینکه دستاوردهای دانشگاه‌ها در حوزه علمی باید تبین شود، گفت: نقشی که دانشگاه آزاد در ایجاد شرکت‌های دانش بنیان داشته بسیار افتخار آمیز است، از این رو باید دستاوردهای علمی که دانشگاه آزاد انقلاب اسلامی به دست آورده تبیین شود.

راهکار ایجاد امید در دانشگاه‌ها به خوبی تبیین شود

وی افزود: باید راهکارهای ایجاد امید در دانشگاه‌ها به خوبی تبیین شود تا در این راستا راهکاری برای نقاط ضعف پیدا شود و مسئولان نیز به این راهکارها بپردازند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: امروزه میل به مهاجرت در اساتید دانشگاه افزایش یافته است، از این رو باید جامعه نخبگانی به ویژه اساتید انقلابی در راستای جهاد تبیین به راهکار ایجاد امید برسند و در این راستا هم اندیشی داشته باشند.

به گفته وی، با توجه به ظرفیت‌های فوق العاده‌ای که نظام جمهوری اسلامی ایران دارد نباید دچار نا امیدی شویم زیرا رهبری فرمودند ظرفیت‌ها آنقدر زیاد است که جا برای نابودی نمی‌گذارد.

باید به صورت جهانی دین را عرضه کنیم

عارضی ادامه داد: باید مفاهیم دینی در جامعه عملیاتی شوند، تا طعم دین‌داری در بین مردم چشیده نشود نمی‌توانیم دین‌داری را توسعه دهیم. هیچ‌کس نمی‌تواند دین را از بین ببرد، براندازی دین معنا و مفهوم ندارد. می‌توانیم با جهاد تبیین توسعه دین‌داری را در جامعه رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: باید به گونه‌ای دین را به صورت عرضه کنیم که همه آن را به عنوان روشی معقول برای زندگی بپذیرند در معرفی دین گاهی دچار کوته فکری و تعصبات بی‌جا و نگاه محدود و منطقه‌ای می‌شویم و به صورت جهانی دین را عرضه نمی‌کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: باید در این راستا خردمندان و دانشگاهیان و حوزویان ورود کنند و کمک کنند که مفاهیم دینی عملیاتی شود و به صورت جهانی آن‌ها را معرفی کنیم تا نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم.

کد خبر 590834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.