وضع مالیات برای مقابله با بیکاری و انزوای اجتماعی در بلژیک

مسئولان بروکسل بر دستگاه‌های پرداخت خودکار برای خرید در منطقه مولن‌بیک، مالیات وضع کردند چرا که وجود آن‌ها را مانع انسجام اجتماعی و افزایش بیکاری می‌دانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای محلی منطقه مولن‌بیک بروکسل، مالیاتی را بر دستگاه‌های پرداخت خودکار برای خرید وضع کرد. این مالیات به مبلغ ۵۶۰۰ یورو برای هر دستگاه پرداخت خواهد بود. این نخستین بار است که چنین مالیاتی در بلژیک وضع می‌شود.

دستگاه‌های پرداخت خودکار در سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها یک پیشرفت نسبتاً جدیدی در شکل فعلی خود محسوب می‌شود. این روش پرداخت در دو سال گذشته در سراسر اروپا محبوبیت پیدا کرده است و تعداد بیشتری از مغازه‌ها، با این اقدام تعداد کارکنان خود را کاهش داده‌اند.

کاترین مورو، شهردار مولنبک در این رابطه گفت: "یکی از دلایل گذاشتن مالیات این است که دستگاه‌های پرداخت خودکار آفتی برای انسجام اجتماعی است. به‌ویژه در مناطقی که افراد مسن زیادی وجود دارد و جامعه به شدت به تعامل با مغازه‌داران متکی است."

علاوه بر این، او توضیح می‌دهد که محبوبیت این دستگاه‌ها یک گسست آشکار در تماس بین مشتریان و صاحبان کسب‌وکار است که می‌تواند پیامدهای اجتماعی عمیقی برای جامعه داشته باشد و به تجربه "تنهایی شهروندان" بیشتر دامن بزند.

وضع مالیات برای مقابله با بیکاری و انزوای اجتماعی در بلژیک

شهردار مولنبک همچنین توضیح داد که این مالیات تلاشی برای جبران فعالیت اقتصادی شهروندان در شهرداری است. مورو تاکید کرد که فعالان اقتصادی در شهرداری باید مشارکت معناداری داشته باشند.

مشتریان با یک دستگاه پرداخت خودکار، همه خریدهای خود را اسکن و پرداخت می‌کنند. در واقع با این کار، از خریدار دعوت می‌شود تا بعضی از وظایفی را انجام دهند که قبلاً توسط کارمندان اجرا می‌شد، به این معنی که خریدار اکنون به نوعی برای فروشنده «کار» می‌کند و به این ترتیب مشاغل به همین سادگی در منطقه از بین می‌روند.

بنا بر گفته رئیس بخش امور مالی منطقه، بودجه محلی با فشار زیادی از سوی بحران‌های بی‌شماری مواجه است که اروپا را در چند ماه گذشته تحت فشار قرار داده است. بنابراین، اقدام جدید می‌تواند راهی برای مقامات برای تنوع بخشیدن به درآمدهای مالیاتی خود باشد.

کد خبر 590815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.